Kao što znate, uspostavljanje prepoznatljivog brenda je prioritet, ako želite da imate uspešan biznis. Danas u vreme digitalne komunikacije ovo je važnije nego ikada. Zato ćemo danas pisati o digitalnom brendiranju kompanija.
Digitalno brandiranje je pojam koji se koristi dosta u poslednje vreme ali najčešće na pogrešan način. To je razlog zašto ćemo u ovom blogu da vam napišemo koje su to razlike u odnosu na srodne pojmove, kao i koji su benefiti digitalnog brendiranja.
Digitalni marketing vs. Digitalno brendiranje
Sigurno često čujete da se ova dva termina koriste kao sinonimi, ali oni su zapravo veoma različiti. Digitalni marketing se odnosi na prodaju i predstavljanje benefita jednog proizvoda, dok je digitalno brendiranje dosta dublje od toga. Umesto fokusiranja na jedan određeni proizvod, digitalno brendiranje je posvećeno predstavljanju benefita čitave kompanije.
Brend će ostati na tržištu mnogo duže od samog proizvoda, koji može biti zamenjen, unapređen ili jednostavno ukinut. Brend ostaje ljudima u glavama nakon što obave kupovinu. Brend je prvo na šta će ljudi pomisliti kada budu razmišljali o sledećoj kupovini. Dok je digitalni marketing odličan ako hoćete da promovišete proizvod ili liniju proizvoda,digitalno brendiranje vam pomaže da ostvarite dugoročni odnos između vaše kompanije i potrošača.
Dakle, digitalno brendiranje je strategija na dugi rok. Fokus je na izgradnji identiteta brenda koristeći digitalne strategije i planiranje. Jake digitalne strategije će rezultirati u efikasnoj komunikaciji i predstaviti ljudima sve benefite vaše kompanije.
Benefiti digitalnog brendiranja
- Multi platforme: Snažan digitalni brend vam omogućava da budete prisutni na svim platformama i da budete prepoznatljivi. Firme koje ovo mogu da urade na pravi način su u velikoj prednosti jer mogu jednu poruku da prenose na više platformi i na taj način personalizuju poruku prema ciljnim grupama.
Jednostavno jedna kanal komunikacije više nije dovoljan jer ne možete tako doći do svih. Vaši potrošači na internetu koriste najrazličitije platforme i duštvene mreže i veoma biste sebe ograničili ako te ne biste iskoristili. Ako na pravi način prilagodite svoju poruku svim platformama, sigurni smo da ćete imati uspešan brend. - Viralnost: Biti viralan je zaista velika stvar, maksimalna primećenost u kratkom vremenskom periodu može značiti jako veliki skok za vašu kompaniju. Ali ne možete planirati kada ćete postati viralni, jer se to jednostavno dešava kao rezultat vašeg truda.
Sa druge strane potrebna je i doza sreće. Ali dobro je po vas što postoji nekoliko stvari koje možete da uradite da biste povećali šanse. Potrebno je da budete konzistentni i da ne zapostavljate ni jednu platformu. Tako ćete imati više mogućnosti da uspete u nameri da neka vaša objava postane viralna. Svakako će vaš brend biti primećen, ako i ne postanete viralni.
- Interakcije: Digitalno brendiranje omogućava da vašim potrošačima pružite jedinstvo iskustvo koje se pamti. Potrebno je da interagujete sa vašim potrošačima, dajte im priliku da osete da je vaš brend prisutan i blizak ljudima. Na taj način ćete zadobiti njihovo poverenje i najbliži mogući odnos koji će rezultirati lojalnošću.
- Prednost nad konkurencijom: Baš kao što je internet omogućio vama da budete prisutni 24 sata na celoj zemaljskoj kugli, isto tako je to omogućio i vašoj konkurenciji. Danas je konkurencija jača nego ikada i zato je potrebno da budete korak ispred njih. Zato je potrebno da imate jak digitalni brend i bićete uvek u prednosti nad konkurencijom.
- Bolja povezanost: Kreiranje digitalnog brenda vam omogućava da mnogo lakše komunicirate sa vašim ciljnim grupama. Vrednosti brenda ostaju jake tokom godina i omogućavaju vam da budete relevantni i starijima i mlađima, što gradi inter-generacijsku vezu i garantuje dugo trajanje.
Top trendovi 2020.
- Optimizacija za mobilne telefone: Apsolutno svako ima mobilni telefon i koristi ga za surfovanje, zato je obavezno da vaš sadržaj bude optimizovan za mobilne telefone. Prema istraživanjima više od 40% ljudi će napustiti sajt ako vide da nije optimizovan.
Dakle ako želite da izgradite snažan brend na digitalnim kanalima, ovo je prvi korak koji nikako ne smete da preskačete niti da ostavljate za kasnije. Dizajniranje vašeg sajta za mobilni znači fokusiranje na jednostavne stvari, pre svega na jasnu navigaciju kroz sajt koja omogućava da posetioci pronađu lako baš ono zbog čega su i došli i na kraju i ostvare kupovinu.
- Autentičnost: U digitalnom svetu potrošači su postali osvešćeniji i sve taktike koje su se nekada koristile će im izgledati jeftino i očigledno. Više nije toliko potrebno da fascinirate svoje potrošače i da ko njih izazivate WOW efekat, vaši potrošači samo žele kompaniju koja je otvorena i iskrena, koja ima kredibilitet i kojoj veruju. Zato je potrebno da budete autentični i precizni.
Srećom, kvalitetne strategije za digitalno brendiranje vam daju odličnu startnu poziciju, na vama je samo da komunicirate na otvoren i autentičan način. Kada je vaš brend prisutan na društvenim mrežama, on je u stalnoj interakciji sa svojim potrošačima, dozvolite im da iskažu svoje mišljenje, komunicirajte sa njima i potrudite sa da uvažite njihove kritike. Ako vide da ste poslušali njihov savet (naravno ukoliko je to moguće) biće vam verni i dobićete dodatno poverenje kod njih. - Social media: Jednostavno ne moramo da trošimo reči MORATE IMATI DRUŠTVENE MREŽE. One više nisu samo trend, one su najbolji način da se predstavite kao brend kome ljud veruju. Preko ¾ svetske populacije ima neki nalog na društvenim mrežama.
Na vama je samo da izaberete koju ćete društvenu mrežu koristiti. Zato je veoma važno naučiti kako se društvene mreže vode na pravi način kako bi efikasno sprečili da se ovi problemi dogode. Prvi korak je kreiranje naloga bez kupovine pratilaca ili korišćenja nerelevantnih medija. Rezultat toga je stvaranje mreže pratilaca koja je lojalna i dodaje ljudski faktor vašoj kompaniji. Kada se kombinuje sa uspešnim primerima iz prakse, društvene mreže postaju impresivan i efektivan način promovisanja vašeg posla. 2020. je godina i budimo iskreni imate zaista nebrojeno opcija kada pričamo o društvenim mrežama.
Zato je veoma važno naučiti kako se društvene mreže vode na pravi način kako bi efikasno sprečili da se ovi problemi dogode. Prvi korak je kreiranje naloga bez kupovine pratilaca ili korišćenja nerelevantnih medija. Rezultat toga je stvaranje mreže pratilaca koja je lojalna i dodaje ljudski faktor vašoj kompaniji. Kada se kombinuje sa uspešnim primerima iz prakse, društvene mreže postaju impresivan i efektivan način promovisanja vašeg posla.
- Zajednica: Izgradnja zajednice je odlično sredstvo za izgradnju brenda. Ljudi koji su aktivni u vašoj zajednici koju izgradite biće i lojalni potrošači vašeg brenda, a što je najvažnije širiće dobru sliku o vašem brendu i služiće kao vaši ambasadori. Kreiranje zajednice se lako postiže kreiranjem grupa na društvenim mrežama, a ako dozvolite da se grupa sama razvija bez preteranog administriranja sadržaja organski će rasti i postajaće sve popularnija. Eto za vas novih potrošača!
- Video: Video sadržaj je nezaobilazan. Lako se deli i odlično promoviše vaš brend. Lako stiče popularnost i omogućava vam da pošaljete jasnu poruku bez obzira na trajanje. Bez video sadržaja možete da zaboravite na izgradnju brenda.
Video može veoma lako da izazove emocije kod ljudi i da na pravi način ostvari povezanost sa vašim potrošačima. U poređenju sa statičnom sliko benefiti su neizmerni i zaista vredi uložiti dodani dinar u stvaranje video sadržaja. Ne mora da bude visokog kvaliteta, dovoljno je da bude autentičan i ljudi će to prepoznati.
- Rangiranje: Baš kao što digitalno brendiranje pomaže potrošačima da steknu dobru sliku o vašoj kompaniji, takođe je potrebno da ima pozitivne efekte na pretraživače. Google je pretraživač koji se najviše koristi i na vama je da uz pomoć SEO principa podignete vaš brend na viši nivo.
Dakle ako ste prvi u Google pretragama, odgovorićete na potrebe potrošača brzo i oni će lako postati vaši kupci. Dobro urađen SEO povećava vašu vidljivost i sa optimizovanim sajtom imate priliku da penetrirate tržište, i da stignete do šireg kruga korisnika.
- Čet botovi: Zahvaljujući ubrzanom razvoju veštačke inteligencije, čet botovi su postali su izuzetno popularni. Ovo je od velikog značaja za vaše potrošače, jer ljudi žele da dobiju odgovor na svoja pitanja što brže. Ako ne dobiju odgovore u odgovarajućem roku, velika je šansa da će izgubiti interesovanje za vas, a vaš brend će izgubiti na značaju. Takođe, velika je prednost što čet botovi mogu biti aktivni 24/7. Ovo je sjajna mogućnost da budete uvek tu za vaše potrošače i da im odgovorite na sve probleme u najkraćem mogućem roku.
- Dizajn: Bez obzira da li dizajnirate vaš sajt, da li dizajnirate sadržaj za društvene mreže ili kreirate aplikaciju, dizajn je od krucijalnog značaja za izgradnju vašeg brenda.Ako dobro isplanirate dizajn vašeg brenda lakše ćete preneti poruku koju želite, na ovaj način otvarate sebi mnogo mogućnosti da pokažete svoju kreativnost, inovativnost ili da jednostavno učinite da stvari izgledaju privlačno. Konzistentan dizajn je od velike važnosti, ako nije komplementaran na svim platformama vaš brend neće imati potreban kredibilitet.
Sumiranje
Digitalno brendiranje je najvažniji korak u razvijanju uspešnog biznisa. Kako biste izgradili jak digitalni brend potrebno je da imate čeličnu strategiju brendiranja. Na ovaj način ćete uticati na podizanje prepoznatljivosti vaše kompanije i izgradi snažnu vezu sa vašim potrošačima. Dobro urađeno digitalno brendiranje će vam omogućiti da uvek budete korak ispred konkurencije.
Komentariši