Da li znate koliko kompanija na svetu nema svoj sajt? Verovatno ćete se iznenaditi brojkom. U zavisnosti od toga koje istraživanje gledate taj broj varira od 44% do 51% kompanija koje nemaju svoj sajt.
Znamo da je teško poverovati u ove brojeve, ali možete i sami da razmislite, da li vaš zubar ima sajt ili da li vaša teretana u koju idete 3 puta nedeljno ima sajt? Odgovor će skoro sigurno biti NE.
Tada shvatite da su ove brojke istinite i da u zavisnosti od okruženja, grada u kome ste ili industrije mogu čak biti i veće. Složićete se da je posedovanje sajta u 2020. ne samo prednost ili dodatna vrednost već i obaveza svake kompanije.
Ovaj članak obuhvata 10 najvažnijih razloga zašto je potrebno imati sajt. Sigurno je da postoji 101 razlog, ali smo se odlučili da napravimo pregled onih za koje smo smatrali da su bitni. Ali pre nego što pređemo na 10 razloga, izložićemo možda najbitniji razlog koji će ujedno poslužiti i kao uvod.
93% svih kupovina počne pretragom na internetu
Da biste dobili nove kupce potrebno je da razumete gde potencijalni kupci idu da bi pronašli svoje dobavljače, gde ih pretražuju i gde obavljaju kupovinu. Danas se najveće svetsko tržište nalazi na internetu i skoro svaka pretraga za potrebnim proizvodom počne na nekom od pretraživača poput Google, Yahoo, Bing. Oni su velika trojka, a kada pričamo o pretraživanju treba znati da se preko njih obavi 90% svih pretraga. Google je svakako najveći i 6 od 10 pretraga ide preko njega.
Ako znamo da 93% svih odluka u kupovini počinje na internetu, to znači da ako niste tamo prisutni i da se obraćate jako malom broju ljudi.
Nakon što smo ustanovili da je posedovanje vebsajta obaveza ovo je 10 krucijalnih benefita koje ćete dobiti od sajta.
Profesionalizam
Ako danas nemate sajt postoji ogroman deo tržišta do koga nećete moći da doprete, jer se nećete pojaviti niti u jednoj pretrazi i nećete biti na radaru svakodnevim kupcima. Pogledajte iz ličnog ugla, ako želite da naručite dostavu hrane ili da kupite najobičnije majice za trening, i nema restorana ili te prodavnice na internetu, odmah ih otpisujete i tražite dalje, bez obzira koliko ste želeli baš kod njih da obavite kupovinu.
Posedovanje sajta vam daje na kredibilitetu kod kupaca, jer oko 80% potrošača ne shvata ozbiljno kompanije koje nemaju sajt. Sajt vam omogućava da budete transparentni i da svoje proizvode ili usluge na jasan i jednostavan način predstavite. To nas dovodi do drugog benefita, jednako važnog kao i prvog.
Lak pristup i veća vidljivost
Posedovanje sajta omogućava ljudima da vas lako pronađu, da saznaju više o vašoj kompaniji, saznaju sve detalje o načinu poslovanja, proizvodnje i da na taj način učvrste svoje uverenje da je proizvod vaše kompanije pravi izbor za njih.
Naravno postoje i dodatna mesta gde se vaša kompanija može naći, to su žute strane, sajtovi koji objedinjuju posebnu granu industrije, sve kompanije iz jednog grada i slično. Ali da li zaista želite da vaš posao zavisi od njih, od toga da li su ažurirali brojeve telefona i da li su stavili prave slike pored vaših proizvoda. Ovakvi sajtovi ako su provereni i imaju dosta pratilaca mogu biti dobra reklama u budućnosti. Ali je potrebno postaviti osnove sa vašim sajtom. Samo na taj način možete biti sigurni da ste adekvatno predstavljeni i da na kraju, ako vas i pronađu preko nekog drugog sajta, dolaze na vaš sajt gde su sve informacije tačne i upakovane na način na koji vi to želite.
To je pravi pokazatelj da mislite na svoje potrošače, što je ujedno i treći najveći benefit posedovanja sajta.
Mislite na vaše kupce 24/7
Kada radite dizajn sajta, naravno da mislite na vaše potrošače. Ovo je nešto što potrošači sigurno osećaju i razumeju. Vi želite da oni saznaju što više o vašoj kompaniji. Sajt tu igra veliku ulogu, jer je za razliku od vas koji imate radno vreme on je dostupan potrošačima non stop. Ovo je naročito bitno jer nakon radnog vremena u večernjim časovima dolazi do porasta pretraga vezanih za kupovinu svakondevnih proizvoda
Sajt zadovoljava radoznalost kupaca i pomaže im da svoje odluke donose u svako doba dana uz dobar izvor informacija. Na taj način se stiče poverenje i pre same kupovine i obezbeđuje se poslovni odnos na duži rok.
Informacije
Uz pomoć kataloga proizvoda, opisa proizvoda i komparacija potrošač može da dođe do najpotrebnijih informacija putem vašeg sajta. U današnjem online svetu, mnogi potrošači donose finalne odluke o kupovini online. Kasnije mogu da obave samu kupovinu i online i na tradiconalni način, ali odluka je već donešena.
Na ovaj način se smanjuje i pritisak na prvu liniju prodavaca, a potrošači postaju svesni svojih namera i odluka. Tako da je to win-win situacija.
Sajtovi su ključni u uspostavljanju poverenja
Faktor poverenja je u današnjem biznisu možda i veći nego pre. Prvenstveno razlog za to je povećana konkurencija, i poverenje na posletku može biti jedini odlučujući faktor zašto će se potrošači odlučiti baš za vas. A sigurno je da se neće odlučiti ako nemate sajt.
Za ogromnu većinu potencijalnih kupaca u svim granama industrije, sajt je veoma važan u izgradnji poverenja. Od industrije do industrije ovaj uticaj varira, ali ako se bavite poslom koji uključuje finalne potrošače proizvoda, sajt je nezamenljiv u izrgradnji poverenja. Sa druge strane u B2B poslovima, sajt je veoma važan odlučujući faktor jer se poslovi skoro uvek sklapaju na duge staze, gde je poverenje najvažniji parametar.
Dobro dizajniran sajt može doneti veliki prihod
Postoji mnogo načina na koji možete prodavati svoje proizvode online, i bez obzira da li ste mala kompanija koja se bavi prodajom rukotvorina ili velika korporacija, potrebno je da vam sajt bude dobro dizajniran. Ako imate sajt sa kvalitetno urađenim dizajnom, efekat na kupce će biti intenzivniji i biće spremniji da obave kupovinu.
U poslednjoj deceniji došlo je do dodatnog razvitka špediterskih usluga i pored nekoliko velikih svetskih igrača poput Fedex i DHL postoji mnogo malih kompanija koje nude slične usluge po mnogo konkurentnijim cenama. Drugim rečima, sve velike prepreke za otvaranje vašeg biznisa su uklonjene i na vama je da se pobrinete da vaš sajt izgleda privlačno i relevantno.
Sajt koji je dobro dizajniran, koji je lako pregledan, koji nudi kvalitetan izvor informacija ne samo da će doprineti povećanju profita, već će uticati i na potrošače da se zadrže na njemu. Vaš cilj je da ih dobrim dizajnom i sadržajem „zaključate“ da ne idu na druge sajtove, i to je najveće moguće povećanje prihoda, jer je to profit na duge staze.
Ponovljene kupovine i kupci na duge staze
Naravno u zavisnosti od vrste posla kojim se bavite, frekvencija ponovljenih kupovina može da varira. U okviru FMCG sektora ponovne kupovine će biti veoma česte ili svakodnevne, ali ako se bavite prodajom bele tehnike bicikala, ponovljena će se dogoditi tek za 3-4 godine. U ovakvim slučajevima, kupci koji se vraćaju nakon nekoliko godina imaju potrebu za ažuriranim informacijama i preglednim katalogom novih proizvoda.
Uzmimo na primer kupovinu frižidera. Nakon nekoliko godina ste odluči da ga zamenite, a pošto sam frižider nije statusni simbol niti luksuzno dobro, svakako niste u međuvremenu istraživali trendove koji postoje u okviru bele tehnike. Tada na scenu stupa dobar sajt, sa kvalitetnim slikama proizvoda, ažuriranim informacijama i detaljnim opisom proizvoda. Tada vaš kupac neće imati potrebu da menja prodavnicu, već će ponoviti svoju kupovinu kod vas.
U samo nekoliko klikova će pronaći šta mu je potrebno i kupiće novi frižider. Kao što vidite sajtovi su u ovakvim slučajevima od ključnog značaja, jer su dolična osnova za ponovljene kupovine.
Sajt služi kao knjiga utisaka
I sami znate neke turističke agencije koje imaju fantastične sajtove. Ali da li znate koje turističke agencije imaju najbolje sajtove koje prodaju najviše aranžmana?
To su one agencije koje na svom sajtu otvoren prostor svojim korsnicima da iskažu svoje utiske. Ako vidite preko 100 pozitivnih utisaka ljudi koji su sa turističkom agencijom o kojoj razmišljate obišli ceo svet, vrlo brzo i lako ćete se odlučiti da im poklonite svoje poverenje i da putujete sa njima.
Ovaj pristup je preporučljivo primeniti na svakom sajtu, jer svi znamo da je pohvala od usta do usta najvažnija prilikom odlučivanja. Ali morate biti pažljivi, to znači da morate dopustiti i negativne utiske, kako bi ljudi znali da su ljudi koji pišu na vašem sajtu stvarni i da nisu plaćeni utisci.
Utisci vaših korisnika mogu postati svojevrstan portfolio. Ako se ne odlučite za ovakvu vrstu portfolia, preporučljivo je da napravite klasičnu verziju portfolia gde će potrošači moći da vide koji su to vaši klijenti i koji su prethodni projekti koji su uspešno završeni.
Pobedite konkurenciju uz SEO
Do sada se u ovom članku još nismo dodirnuli pitanja konkurencije. To je bilo namerno, želeli smo da pokažemo kako to sajt može pozitivno da utiče na vaš posao i na koji način možete da ga koristite da biste unapredili svoj biznis.
Naravno sajt vam može pomoći da pobedite konkurenciju, koristeći moderne SEO taktike kao što je stvaranje sadržaja, izgradnja mreže linkova ili reklamiranje putem društvenih mreža, možete biti za korak ispred drugih i da privučete više korisnika na vaš sajt.
24/7 kontakt sa potrošačima
Ako vas ništa do sada nije ubedilo da je posedovanje sajta obaveza ovo hoće. Potrošači vole udobnost, a što se udobnije osećaju više će se vraćati da kupuju od vas.
Komentariši