Mali i srednji biznisi koji nemaju strategiju za digitalno oglašavanje su osuđeni na propast.
Mislite da preterujemo?
Da pogledamo činjenice i biće vam jasno da ne preterujemo. Do 2021. godine preko 2 milijarde ljudi će skore sve kupovine obavljati na internetu. Da, ta brojka uključuje i usluge i proizvode.
Ako posmatramo samo brojeve, očigledno je da postoji ogroman broj ljudi koji su potencijalni potrošači. Sa pravilno postavljenom digitalnom strategijom vaš biznis može da rezultira povećanom prodajom i povećanim brojem posetilaca na sajtu.
Mali biznisi uvek imaju jedan glavni cilj: da rastu. Kako bi to bilo moguće, potrebno je da potrošači postanu svesni njihovog brenda, proizvoda i usluga. Kako bi to bilo uspešno sprovedeno potrebna je efikasna advertajzing strategija. Ali, pitanje je koja je to strategija koju je potrebno koristiti? Jedini pravilan odgovor je: ona strategija koja odgovara viziji i ciljevima vaše kompanije.
Tipovi digitalnih kampanja
1. Email kampanje
Email kampanje su obavezne za sve male kompanije. Tu pre svega mislimo na newsletter-e. Ovo je i najjednostavnija vrsta kampanja, potrebno je samo da ljudima na svom sajtu date opciju i kada prihvate, vi ih možete obaveštavati o najvažnijim novostima iz vaše kompanije. Takođe, ovakav pristup je izvodiv i putem vaše Facebook stranice.
2. PPC (Pay-Per-Click)
PPC kampanje su postale deo svake efikasne advertajzing strategije, ali se često izbegavaju jer mogu biti skupe. Ukratko, PPC omogućava vašem sajtu da se rangira visoko na Google-u koristeći određene ključne reči.
Ako imate u planu da koristite neke od najpopularnijih ključnih reči u PPC kampanji, budite spremni da izdvojite nešto više novca. Naravno ovo je moguće izbeći, ako u kampanji koristite duže reči, reči sličnog značenja ili deskriptivne pojmove. Tada će vaša PPC kampanja biti skoro jednako uspešna, ali sa veoma malim ulaganjem. Što morate priznati može biti od presudnog značaja ako vam je budžet ograničen.
Takođe, uzmite u obzir da je ovo 2020. godina i da 86% oglašivača koristi video reklame u PPC kampanjama, dok svi trendovi pokazuju da će taj procenat samo rasti. Zato prepustite se trendu i snimite nešto atraktivno, sigurno ćete biti primećeni.
3. Kontent marketing
Rad na kontentu ili sadržaju, je od ključnog značaja ako želite da povećate broj posetilaca. U zavisnosti od toga šta vam je cilj kampanje možete koristiti blogove, infografike, video materijal… Iskustvo pokazuje da infografici najbolje prolaze i da je ljudima uvek interesantno da ih gledaju.
Ali ono što je najbitnije je da je vaš sadržaj bogat ključnim rečima, a da ne gubite na kvalitetu. Pazite da vaš blog ne zvuči kao da ga je napisao algoritam, neka bude jednostavan, informativan i na prirodan način iskoristite ključne reči. Isto važi i za sve druge pomenute forme. Ključne reči možete koristiti koliko god želite i to je poželjno, ali neka budu u kontekstu.
Benefiti digitalnog advertajzinga
Nakon što ste videli koje su to najefikasnije vrste digitalnih kampanja, posvetićemo ostatak teksta najvažnijim benefitima digitalnog advertajzinga.
1. Pristupačnost
Digitalni advertajzing je pristupačan, posebno kada ga uporedite sa tradicionalnim advertajzingom. A svakako ćete se složiti, za male kompanije cena je od presudnog značaja. Ove kompanije moraju da budu pažljive i da brinu o svakom dinaru svog budžeta jer su im resursi limitirani.
Ako ste vlasnik male kompanije i odlučili ste da se reklamirate putem tradicionalnih kanala kao što su print, bilbordi ili TV reklame, tada je bolje da spremite veliki novac. Kada krenu troškovi produkcije, pa zakupa medijskog prostora ti troškovi skaču eksponencijalno.
Ovi problemi ne postoje kada kampanju pokrećete na digitalnim platformama. Višestruko je jeftinije, a ako je agencija koja radi za vas dovoljno vešta, ili vi sami imate iskustva, tada dodatni troškovi i ne postoje. Praktično je besplatno. Danas nema kanala koji može da se takmiči sa društvenim mrežama, ako napravite dobar plan vaše objave će videti mnogi, a vi ćete uštedeti novac.
Čak i kada investirate u Google Ads ili Facebook Ads, cene su zanemarljivo male u odnosu na tradicionalni advertajzing. A pogotovo je važno napomenuti da ćete na digitalu biti relevantniji!
2. Brzo i jednostavno planiranje
Velika prednost digitalnog advertajzinga je što se brzo i lako planira. A pogotovo kada uzmemo u obzir kompleksnost planiranja jedne TV reklame, za koju su potrebne nedelje, pa čak i meseci planiranja.
Recimo da ste u poslednjem trenutku odlučili da pokrenete rasprodaju, ako koristite digitalne kanale, kampanju možete pokrenuti praktično u tom trenutku, ako znate šta radite. Takođe fleksibilnost digitalnih kanala u odnosu na tradicionalne je znatno veća, i svako prilagođavanje kampanje, tokom njenog trajanja, je veoma jednostavno. Ovo je veoma značajno za sve male kompanije i za startapove. Ušteda vremena je od krucijalnog značaja i možete očekivati povrat investicija (ROI) znatno ranije.
3. Lako se prate rezultati
Baš kao što se digitalni advertajzing lako planira, lako se i prati. Ako vas zanima bilo šta o vašoj kampanji, možete u tom trenutku da saznate rezultate onoga što ste platili. Brojni alati inkorporirani u Facebook i Google vam to omogućavaju.
Da li želite da znate da li vaša kampanja radi ili ne? Digitalne kampanje vam olakšavaju jer je svaki aspekt vaše kampanje lako merljiv.
Analitika je možda i najveći benefit ove vrste advertajzinga. Na primer, pokrenuli ste standardnu email kampanju i želite da saznate koliko ljudi otvara vaše novosti na regularnoj bazi. Za ovo vam je dovoljan jedan klik, i dobićete informaciju koja će vam pomoći da u budućnosti napravite kvalitetniji sadržaj.
Ako pričamo o običnim reklamama koje postavljate u vidu banera ili sponzorisanih objava, opet je veoma jednostavno pratiti koliko je korisnika kliknulo na njih. Na ovaj način možete imati preciznu i merljivu istoriju vašeg reklamiranja. Na kraju uporednom analizom možete doći do najuspešnijeg vida komunikacije.
Sa druge strane, recimo da ste platili bilbord kampanju. Za početak platili ste je mnogo više nego Facebook reklamu. Ali za razliku od Facebook reklame, vi ne možete znati koliko ljudi je videlo bilbord, ne možete znati njihovu demografsku distribuciju, kako su reagovali kada su ga videli i na kraju, jako je teško saznati da li ih je bilbord naterao da kupe vaš proizvod.
Zato kada koristite digitalne kanale, iskoristite svaki aspekt analitike koja vam se nudi i videćete rezultate mnogo brže.
4. Lako ažuriranje
Šta ako vam je od jednom pala na pamet bolja poruka koju možete poslati vašim potrošačima? Bez obzira da li ste poruku objavili juče ili pre par sati moguće je izmeniti je. Takođe, mogu da se dese neke nepredvidive okolnosti na koje morate brzo reagovati. Ili na kraju šta se dešava ako želite da napravite jednu kratkoročnu rasprodaju?
Pošto smo objasnili da se digitalni advertajzing lako prati, logično je i da se lako ažurira. Ranije smo spomenuli da je od velikog značaja mogućnost da u toku trajanja kampanje, unosite izmene koje su potrebne. I što je najbolje moguće je izvršavati i i velike i male izmene.
Dovoljno je da samo promenite poruku koju ste poslali i Google Ads ili Facebook Ads Manager i će uneti potrebne izmene.
Kada koristite tradicionalni advertajzing ovakve promene su nemoguće. Već ste snimili reklamu, zakupili medijski prostor i to je to, nećete biti u mogućnosti da reagujete na vreme, tada se može desiti da zbog ljudske greške reklamirate proizvod koji više ne postoji ili dajete netačne informacije. To su problemi koji mogu ostaviti značajne posledice po vaše poslovanje.
Zato je korišćenje digitalnih kanala od velike važnosti i vi u svakom trenutku možete promeniti teks, dizajn ili ponudu.
5. Targetiranje
Digital advertajzing je targetiran. Ovo znači da imate apsolutnu kontrolu na tim ko vidi vašu reklamu. Takođe, ono što je možda još važnije, možete biti sigurni da će vašu reklamu videti samo oni koji su zaista zainteresovani za nju.
Šta omogućava digitalnom advertajzingu da tako dobro targetira potrebne ciljne grupe?
Postoji mnogo oruđa koje vam nude Instagram, Facebook ili Google i koje na najlakši mogući način obezbeđuju savršeno targetiranje. Na primer, recimo da prodajete odeću za decu i potrebno vam je da malo poboljšate prodaju odeće za uzrast od 2-3 godine. Vi možete targetirati roditelje koji koriste relevantne ključne reči u pretragama na internetu, ali možete i targetirati roditelje direktno na društvenim mrežama.
6. Nepostojanje granica
Sledeći benefit preciznog targetiranja na digitalu je neograničen domet vaše kampanje. Tu pre svega mislimo na nepostojeća geografska ograničenja, jer za razliku od tradicionalnog marketinga vi sada imate ceo svet pred sobom i možete doći do apsolutno svakoga na planeti kome je vaš proizvod potreban.
Kada pričamo o malim i srednjim kompanijama globalni domet je nešto što može da preokrene njihovo poslovanje na bolje. Posebno olakšava malim kompanijama da se precizno fokusiraju na tržišne niše. Na taj način mogu da ostvare mnogo veći profit nego što bi imali ranije. Sada ceo svet može da postane vaša ciljna grupa, a na vama je samo da odredite ko su oni kojima želite ciljano da se obratite.
Sumiranje
Digitalna revolucija je pri svom kraju, i više nema povratka nazad. Na vama je samo da pronađete najbolji način kako ćete joj se priključiti. Na kraju ćemo se vratiti na sam početak našeg teksta, digitalni advertajzing će vam pomoći da povratite vaše investiranje mnogo brže nego što ste to mogli ranije.
Ali, samo jedno upozorenje za kraj. Nemojte misliti da postoji neka prečica ili posebna tajna koja će vam omogućiti zaradu preko noći. Kao i uvek potreban je jak tim, posvećen, potkovan znanjem i iskustvom koji zna kako da pobedi na tržištu.
Komentariši