Da li možete da se setite kako je Facebook izgledao na svojim počecima pre jedno petnaest godina? Po današnjim standardima to nije baš za neku pohvalu. Ako bi se desilo da danas naletite na sajt koji je tako dizajniran, sigurni smo da biste bili šokirani i odmah ga ugasili. Biti stalno u toku sa svim dizajnerskim trendovima je veoma korisno, bez obzira na to da li ste profesionalni veb dizajner, početnik ili privrednik koji želi da unapredi svoje online poslovanje.
Naravno implementiranje najnovijih trendova u veb dizajnu će garantovati da vaš sajt izgleda moderno, savremeno i odavaće utisak ozbiljnosti – što je sve veoma važno ako želite da zadržite kredibilnost kod vaših klijenata.
U nastavku ćemo proći najvažnijih 10 trendova u veb dizajnu koji će dominirati tokom 2020. godine i daćemo vam par saveta kako da ih implementirate na vašem sajtu.
1. DARK MODE
Kako je moguće da je nešto tako jednostavno kao što je postavljanje svetlog teksta, ikonica i elemenata interfejsa na tamnu pozadinu tako moćno? Dark mode je trend u veb dizajnu koji je definitivno dominirao prošle godine, a sigurni smo da će svoju vladavinu nastaviti i tokom 2020.
Dark mode je ostavio sve bez daha i taj trendu su preuzeli najveći sajtovi i aplikacije poput Facebook Messenger, YouTube, Instagram, Viber, WhatsApp, i Chrome, kao i najnovija izdanja Android i Apple operativnih sistema.
Popularnost ove kolor šeme proističe iz mnogih benefita, počevši od toga što korisnicima nudi elegantno i uglađeno radno okruženje do toga da pozitivno utiče na trajanje baterije i potrošnju energije. U međuvremenu takozvani noćni režim je postao popularan jer smanjuje korišćenje svetlih piksela, što utiče na celokupnu svetlinu ekrana, smanjuje umaranje očiju i olakšava čitanje.
Savet: Kako biste kreirali sajt koji ostavlja bez daha, kombinujte dark mod sa minimalističkim belim elemenima i čistim grafikama i tipografijom. Za još bolji vizuelni utisak dodajte malo živih boja, naglasite neke kolor šeme, ubacite neonsku tipografiju ili futurističke elemente.
2. MINIMALIZAM
Povratak retro trendovima je popularan ove godine i tu je minimalizam odličan predstavnik. Forme i elementi minimalizma se menjaju tokom godina, ali suština ostaje ista – i to je ono što osvaja srca i dizajnera i krajnjih korisnika. Njegova elegancija, korisnost i jednostavnost nikoga ne ostavljaju ravnodušnim.
Minimalizam je veb dizajn koji označava mnoštvo stvari – od minimalističkih grafičkih elemenata, preko malog izbora boja do krajnjeg minimuma teksta i navigacije kroz sajt.
Trend je došao do izražaja pogotovo u poslednje vreme sa potrebom optimizacije sajtova za mobilne telefone i skraćenog trajanja pažnje. Korisnost samog sajta i navigacija su olakšani zahvaljujući minimalističkom meniju koji uklanja sve komplikacije za snalaženje, usmeravajući fokus korisnika na pronalaženje potrebnih informacija i željenog sadržaja.
Savet: Minimalizam i funkcionalnost idu zajedno, dakle kada dizajnirate navigaciju na sajtu izbegavajte stavljanje međusobno nepovezanih informacija na jedno mesto. Olakšajte korisnicima da nađu vaše proizvode ili usluge, kontakt stranicu ili FAQ, tako što će te stvari i vizuelno i idejno odvojiti u meniju.
3. CRNO BELO
2020. će biti godina minimalizma, to smo zaključili, ali će tako biti i u izboru kolor šema za dizajniranje. Crno belo upareno sa uskim spektrom sive boje su bezvremeni primer elegancije, estetike i modernosti.
Kako bi izbegli da vaš sajt izgleda dosadno, dodajte visoko kvalitetne crno bele fotografije ili artističke ilustracije.
Savet: 50 nijanse sive su možda svetski književni bestseler, ali kada dođe do veb dizajna to je potpuni promašaj. Ako se odlučite za crno beli sajt sa elementima sive kolor šeme, držite se samo dve do tri nijanse sive.
4. SJAJNE I BLISTAVE KOLOR ŠEME
Sasvim suprotno od crno belog dizajna, blistave kolor šeme će biti korak dalje u izometrijskim trendovima u veb dizajnu. Sjajne, neonske boje kao što su plava, ljubičasta i roza mogu učiniti da vaš sajt izgleda moderno i futuristički. Upareno sa dubokim i tamnim senkama, ove blistave boje će privlačiti pažnju na ekranu, stvarajući smeli izgled vašeg sajta.
Savet: Elementi u neonskim bojama se slažu sa svim gore navedenim dizajnerskim trendovima (dark mode, minimalizam i crno belo), jer tamne, pozadine koje nisu obojene čine ove sjajne boje da dođu još više do izražaja.
5. RUČNO CRTANI ELEMENTI
Humanocentrični pristup je doživeo neku vrstu renesanse u poslednje vreme, a najbolji primer toga u veb dizajnu su ručno crtani elementi. Bez obzira da li su urađeni u cartoon stilu, da li su to nacrtane ikonice ili ručno pisane reči, tehnologija je u poslednje vreme mnogo više okrenuta ka prenošenju emocija, humanosti i ličnog dodira.
Šta više, ručno crtani elementi odaju utisak pozitivnosti, bliskosti i jednostavnosti, tako da je ovaj trend obavezan u 2020. godini ako ciljate na to da klijenti vide koliko ste kreativni i maštoviti.
Savet: Umetničke ilustracije će dodati dozu autentičnosti i spontanosti na vaš sajt, ali budite pažljivi – neće ovakav pristup odgovarati svakom biznisu. Da biste bili sigurni da vaš sajt neće izgledati jeftino, dečije, bez ideje i da neće terati posetioce i potencijalne klijente, potražite savet od profesionalnog veb dizajnera koji će ovaj trend implementirati sa ukusom.
6. BOLD TIPOGRAFIJA
Tokom poslednjih nekoliko godina, pružanje ugodnog iskustva svim korisnicima je glavni cilj veb dizajnera. Jedan od najvažnijih aspekata dobrog UX (user experience) je čista i čitka tipografija. Bold i caps lock fontovi, monohrmatski obojeni ili transparentni i oivičeni su najjači trend današnjice.
Fontovi u kurzivu su teški za čitanje i dolazi do mešanja sličnih slova, tako da je taj tip topografije skoro potpuno izbačen iz upotrebe i za njega nema mesta na modernim sajtovima kojima je cilj dobar UX.
Savet: Krupna tipografija je ključna za privlačenje pažnje korisnika, ali budite sigurni da su slova jednake veličine na različitim uređajima, od desktopa do mobilnog telefona. Ako jedno slovo zauzima čitav ekran vašeg telefona to je jako, jako loš UX.
7. 3D ELEMENTI
Verovatno jedan od najatraktivnijih trendova na ovoj listi. On ulazi na velika vrata veb dizajna zahvaljujući velikom tehnološkom napretku poslednjih godina. 3D elementi su zabavni, drže panju korisnika i čine vreme provedeno na sajtu dužim.
Dubina treće dimenzije dodaje utisak realnosti, a to je kvalitet koji najviše benefita donosi e-komercu, jer 3D slike mogu biti korišćene u prezentovanju proizvoda iz različitih uglova, baš kao i u prezentovanju proizvoda u praktičnoj nameni.
Savet: 3D elementi mogu biti prilično veliki za učitavanje, tako da nemojte suviše da ih koristite na svom sajtu. Ako se umereno koriste, oni mogu učiniti čuda, ako ih ima previše mogu načiniti haos na vašem SEO rangiranju.
8. SENKE, LEJERI I LEBDEĆI ELEMENTI
Težinu i raskoš 3D elemenata možete smanjiti koristeći senke, lejere i lebdeće elemente. Ovaj trend je korak dalje u odnosu na material design, jer može konvertovati jednostavnu sliku u atraktivan element. Ovaj pseudo 3D efekat se može postići na ikonicama, grafikama kao i na tekstu.
Ovo je jednostavniji trend u odnosu na prethodni, ali takođe može da postigne efekat dubinske dimenzije zahvaljujući lejerima koji se preklapaju. Lejerovanje mnogobrojnih elemenata poput teksta, slika, klipova, ikonica itd. može da pomogne pri organizovanju komplikovanih i natrpanih sajtova i da ih pretvori u preglednu veb prezentaciju.
Savet: Staro pravilo „manje je više“ definitivno važi u ovom trendu, jer lako može da se desi da preterate pa da vaš sajt liči na PowerPoint prezentacije u kojima elementi stalno idu u fade, nestaju i pojavljuju se, stavljaju se senke itd. Ako je ovo slučaj, sajt nije dobro urađen.
9. GRADIJENTI
Gradijenti su ponovo u modi, jači nego ikada. 2020. će biti godina gradijenata u raznim bojama na svim elementima sajta, od pozadina do teksta. Kombinovanje više boja koje kreira kontrast i iluzija dubine u dobitna kombinacija za elegantan i moderan izgled sajta.
Savet: Izbegavajte monotone gradijente, jer mogu izgledati dosadno, površno i bez ukusa.
10.VIDEO ILI SAMO TEKST
„Slika vredi više od 1000 reči“. Ovo je važilo u 2019. ali zahvaljujući brzini protoka interneta, statične slike su prošlost. Umesto njih visoko kvalitetni video snimci koji odaju utisak filmskog doživljaja su odličan način za dobrodošlicu na sajtu, uključivanje posetilaca ili za zabavu. Video je krucijalan u vizuelnom dizajnu jer omogućava prenošenje poruke brzo i direktno, a za to će se svi složiti da zaista nema konkurenciju.
Suprotno od toga, postoje i sajtovi vođeni isključivo tekstom. Veliki, podebljani font bez fotografija i video materijala, stilizovan u monohromatskoj kolor šemi je novi aktuelni trend za 2020. Ogoliti sajt isključivo na tekst je svakako hrabar potez i možemo reći eksperiment, ali taj trend definitivno postaje next big thing.
Savet: Video materijalu treba vremena da se učita, tako da kada birate koji će to video da dominira vašom stranicom budite sigurni da je dobro prilagođen veličini stranice i da ne usporava učitavanje. Postavljanje YouTube materijala je velika greška – ili integrišite video u sajt ili ne koristite ovaj element.
DA SUMIRAMO
2020. će biti godina različitosti kada pričamo o trendovima koji dominiraju svetom veb dizajna. Od apsolutne jednostavnosti do prezasićenosti bojama i elementima, dizajneri će imati u svojim rukama široku paletu izbora kako da kreiraju sajt koji će se izdvojiti iz mnoštva drugih i koji će uspeti da okupira vašu pažnju.
Dizajneri koji teže da imaju najbolje UX sajtove sa privlačnim izgledom treba da imaju na umu nadolazeće trendove:
- Dark mode
- Minimalizam
- Crno belo
- Sjajne i blistave kolor šeme
- Ručno crtani elementi
- Bold tipografija
- 3D elementi
- Senke, lejeri i lebdeći elementi
- Gradijenti
- Video ili samo tekst
Ova godina obećava, kako za dizajnere koji će imati pune ruke posla kako bi prihvatili nove trendove i implementirali ih, tako i za korisnike koji će uživati u svim novitetima koje dizajneri budu napravili.
Komentariši