Važnost društvenih mreža nikada nije bila veća nego danas. Uzevši u obzir da je svet postao digitalan, savršeno je logično da su društvene mreže mesto gde je potrebno da se nalaze svi brendovi i biznisi. Društvene mreže pružaju široku paletu mogućnosti za komunikaciju sa potrošačima. Opcije i prednosti su nebrojene, pošto su društvene mreže mnogo više od prostog plasiranja vašeg sadržaja ka potrošačima.
U ovom blogu ćemo se pre svega pozabaviti pozitivnim stranama i rizicima korišćenja društvenih mreža. Takođe, obradićemo i 7 najvažnijih društvenih mreža koje možete koristiti za posao.
Prednosti i mane korišćenja društvenih mreža
Društvene mreže možete koristiti bez obzira da li vodite malu porodičnu kompaniju ili je u pitanju internacionalna korporacija koja zahteva drugačiji ton komunikacije. U svakom slučaju društvene mreže su pristupačnije od svih drugih marketing tulova. Najčešće se koristi u sledeće svrhe:
- Promovisanje brenda i biznisa
- Obaveštavanje potrošača o aktuelnostima
- Lako saznavanje šta vaši potrošači misle
- Privlačenje novih kupaca
- Osnaživanje veze sa postojećim kupcima
Kao što vidite korišćenje društvenih mreža ima mnogo mogućnosti, ali ništa nije savršeno. Ovakva vrsta marketinga nosi sa sobom i određene rizike ako ne radite na pravi način, a to su:
- Gubljenje vremena i novca bez povratne zarade
- Brzo širenje netačnih informacija o vašoj kompaniji
- Sporo odgovaranje u komunikaciji sa potrošačima dovodi do negativnog stava
Zato je veoma važno naučiti kako se društvene mreže vode na pravi način kako bi efikasno sprečili da se ovi problemi dogode. Prvi korak je kreiranje naloga bez kupovine pratilaca ili korišćenja nerelevantnih medija. Rezultat toga je stvaranje mreže pratilaca koja je lojalna i dodaje ljudski faktor vašoj kompaniji. Kada se kombinuje sa uspešnim primerima iz prakse, društvene mreže postaju impresivan i efektivan način promovisanja vašeg posla.
Povećanje broja posetilaca
Pre nekog vremena Google je izbacio update svog algoritma, i time je ponovo zatekao SEO eksperte koji iznova moraju da uče koji je to način da unaprede rangiranje svoje stranice. Zato je je i korišćenje različitih platformi društvenih mreža jedan od najboljih načina da povećate broj posetilaca i budete relevantni za Google.
Planirajte svoju marketing strategiju
Kako biste maksimizovali performanse svoje kampanje, morate da planirate pre nego što delate. Ista pravila važe i za društvene mreže. Razvijanje strategije za sadržaj zahteva određenu pripremu, što uvek počinje od postavljanja ciljeva i nalaženja najboljeg načina da ih zadovoljite.
Ovo je 6 lakih koraka koji će vam pomoći u pravljenju strategije:
- Postavite ciljeve
Odvojite vremena da odredite koji su to vaši poslovni ciljevi, gde ste se uputili sa vašim biznisom i kako društvene mreže mogu da vam pomognu u tome. Nije važno da li je to promocija određenog sadržaja ili privlačenje novih kupaca, uvek zapamtite da je važno da postavite S.M.A.R.T. ciljeve. Strategija postavljanja ciljeva vam pomaže da se fokusirate na ono što je zaista važno, nudeći vam način da iskoristite svoje vreme na najbolji način.
- Specific – Specifični, jasni i definisani
- Measurable – Merljivi, mogu da se procene na osnovu kvaliteta, vremena, količine ili resursa
- Attainable – Dostižni
- Realistic – Realni, pojedinac bi trebalo da ima kontrolu/direktnu odgovornost i mogućnost da dostigne cilj
- Timely – Blagovremeni, cilj bi trebalo da ima jasne rokove po kojima bi trebalo da se realizuje
- Targetirajte vašu publiku
Kako bi vaši postovi bili relevantni, morate prvo target i ciljnu grupu koju želite. Pre nego što pronađete koja je vaša ciljna grupa potrebno je da razumete ponašanje i želje potrošača i tržišta. Govoreći iz stručnog ugla, društvene mreže vam omogućavaju da jasno i fokusirano targetirate specifične grupe ljudi koje povezuju slična interesovanja. Istražujući korisnike shvatićete koje su to ključne reči na koje reaguju, ne zaboravite da je korišćenje ključnih reči u targetiranju od ključnog značaja da bi ste im se približili koji korak bliže.

- Istražite konkurenciju
Analiziranje pristupa vaše konkurencije i strategija može vam pružiti dobar uvid u to šta možete očekivati u budućnosti vaše industrije ili tržišne niše u kojoj se nalazi vaša kompanija. Dodatno, istraživanje vam nudi važne insajte kako da unapredite svoju biznis strategiju. Korišćenje analitike na društvenim mrežama će vam pomoći da pronađete ključne tačke i nedostatke koje vaša konkurencija ima. Kada ustanovite koje su to mane koje vaša konkurencija ima, možete reagovati na vreme i potrošačima ponuditi rešenje. Na taj način ne samo što stičete nove kupce, već ih i oduzimate od konkurencije, što donosi duplu vrednost.
- Stvaranje sadržaja
Društvene mreže su vredno oruđe za promociju, ali se pre svega oslanjaju na sadržaj. Temelj svakog dobrog plana za vođenje društvenih mreža su kvalitetan sadržaj i relevantni tekstovi. Zbog toga je važno da nikada ne zapostavljate i malo duže forme sadržaja poput pisanja blogova, jer one daju dubinu sadržaju na društvenim mrežama. Uvek radite evaluaciju ono ga što korisnici žele i kroz te informacije provucite kontekst i vredne insajte. Sve što objavljujete je potrebno da se isplanira vremenski, da ne biste imali zgusnute objave ili suviše razdvojene, potrebno je da bude iskreno i vredno za pratioce. Ukratko, napravite nešto što drugi žele da šeruju.
- Uključite vaše pratioce
Osnovna svrha svih platformi društvenih mreža je da služi kao prostor za konverzaciju, diskusiju i deljenje sadržaja. Uključite vaše pratioce što je više moguće i približite ih vrednostima vašeg brenda, gradeći tako vašu malu zajednicu. Male grupe ljudi koje mogu da razumeju vaš brend u potpunosti i imaju utisak da su poštovane, biće vaši najlojalniji potrošači. Dakle, veoma je važno da održavate njihovu pozornost. Započnite diskusije i ponudite im teme za razgovor koje se zasnivaju na insajtima. Što više uspete da ih uključite u spontanu međusobnu komunikaciju to će vaš brend biti uspešniji.
- Merite rezultate
Veoma je važno da konstantno pratite rezultate vaših društvenih mreža koristeći se analitikom, samo na taj način možete biti sigurni da je sadržaj koji stvarate prihvaćen na dobar način. Prateći analitiku svih vaših objava na društvenim mrežama redovno, omogućiće vam da postavite stvari u željenu perspektivu i olakšaće vam praćenje vaših zadatih ciljeva. Naravno kada znate koje objave i zbog čega dobro prolaze, imaćete šansu da još više unapredite vašu strategiju. Kao što znate teško je da ćete iz prvog puta postaviti savršenu strategiju, zato je stalna optimizacija ključ svakog uspeha.
Koje društvene mreže su najbolje za vaš biznis?
2020. je godina i budimo iskreni imate zaista nebrojeno opcija kada pričamo o društvenim mrežama.
Ali danas ćemo se fokusirati na 7 najboljih platformi za biznis, predstaviti njihove prednosti i mane i dati zaključak. Ovo su najbolje platforme danas:
- YouTube
- TikTok
1. Facebook
Prednosti:
- Velika količina korisnika
- Targetirano oglašavanje
- Odlična platforma za interakciju sa potrošačima
- Moćna analitika
Mane:
- Oglašavanje zahteva veliki budžet
- Traži dosta vremena
- Mala ili nikakva kontrola kada dođe do suspendovanja vaše stranice
Zaključak:
Facebook je platforma koja odgovara svakom biznisu u 2020. godini. Kroz plaćene oglase može postati izuzetno skupa, ali na svu sreću, na vama je koliko ćete novca potrošiti. Najbolje što možete uraditi je da imate vrlo aktivan nalog koji vam omogućava da budete u kontaktu sa korisnicima. Ako imate dovoljno budžeta i vremena, posvetite se istraživanju oglašavanja na ovoj mreži.
2. Instagram
Prednosti:
- Kvalitetan vizuelni sadržaj
- Popularniji među mlađom populacijom
- Mobile-first
- Odlična baza relevantnih influensera
Mane:
- Nedovoljno dobra metrika
- Potrebno je agresivno i svakodnevno objavljivanje
Zaključak:
Instagram je odlična platforma ako vam je ciljna grupa mlađa i obično obavlja svoje kupovine preko mobilnog telefona. Takođe, Instagram je dodao Checkout dodatak tako da je potpuno spreman za e-komerc. Sada vaši pratioci mogu da gledaju slike i kupuju direktno sa vašeg naloga.
Ako se odlučite da koristite ovu platformu (što je vrlo preporučljivo), uradite istraživanje tržišta kako biste bili sigurni da je vaša ciljna grupa na Instagramu, napravite raspored objavljivanja, kreirajte kvalitetan video i foto sadržaj koji je relevantan za vaš brend.
3. Twitter
Prednosti:
- Oglašavanje je do 3% uspešnije nego na Facebook-u
- Lako je uključiti pratioce i influensere
- Besplatno targetiranje sa # i @
Mane:
- Prilično nepregledna platforma
- Potreban je veliki broj tvitova dnevno
- Privlači posete, ali ne i prodaju u većoj količini
Zaključak:
U zavisnosti od vaše privrženosti za oglašavanje na društvenim mrežama, Twitter može biti odlično oruđe za izgradnju prepoznatljivosti brenda, kao i za direktno povezivanje sa potrošačima i influenserima. Ako imamo ovo na umu videćete da je potrebno imati posebnu marketing strategiju za Twitter. Ali nikako nemojte suviše da razmišljate o objavama, Twitter vam daje mogućnost da razgovarate direktno sa potrošačima i to na što prirodniji način.
4. LinkedIn
Prednosti:
- 65 miliona aktivnih korisnika
- Odlična platforma za promociju biznisa
- Savršeno za izgradnju poslovne mreže
- Olakšava pronalaženje talenata
Mane:
- Nije dizajnirana za e-komerc
- Manji broj korisnika u odnosu na druge mreže
- Bolja je za male kompanije i frilensere
Zaključak:
Ako možemo da iskoristimo jednu metaforu, a da to ne zvuči izlizano, LinkedIn je mreža koja je kao dobro odelo, nećete ga nositi svaki dan ali je dobro imati ga. Svakako je potrebno svoj brend predstaviti na ovoj mreži jer su na njoj skoro isključivo profesionalci koji vam mogu biti korisni za razvitak biznisa, a što je naročito važno za sve koji žele da svoj biznis prošire.
5. YouTube
Prednosti:
- Video sadržaj donosi više konverzije
- Video lako može da objasni ličnost vašeg brenda
- Video se slaže sa svim ostalim kanalima
Mane:
- Video sadržaj se proizvodi duže
- Postoje visoka očekivanja kada dođe do ove vrste sadržaja
- Suviše je velika konkurencija
Zaključak:
YouTube je odlična platforma kako za 2020. godinu tako i za budućnost, jer omogućava brendu da se iskaže u potpunosti i da na upečatljiv način komunicira sa svojim potrošačima. Potrebno je optimizovati naslove i opise za SEO kako biste izlazili u vrhu pretraga i da budete spremni da na redovnoj bazi postavljate novi sadržaj.
6. TikTok
Prednosti:
- 1.5 milijardi aktivnih korisnika, treća najpopularnija aplikacija u 2019.
- Lako možete da bude kreativni
- Obraćate se novom tržištu do 30 godina
- Reklame se puštaju automatski
Mane:
- Reklame mogu da budu jako skupe
- Trenutno nema dovoljno 30+ generacije
- Sadržaj može da se ukloni i bez objašnjenja
Zaključak:
TikTok je trenutno ono što je Instagram bio pre 6 godina. Vredi uhvatiti voz popularnosti na samom početku, jer sve velike svetske kompanije su već tamo. Sa obzirom na cene reklama prilagođeno je za veće kompanije, ali postoje načini na koje i mali biznisi mogu da iskoriste TikTok. O tome ćemo pisati u nekom narednom blogu.
7. Pinterest
Prednosti:
- Puno potencijala za privlačenje poseta
- Jeftino oglašavanje
- Jeftino bustovanje
Mane:
- Nije za svaku vrstu biznisa
- Konstantno objavljivanje slika može oduzeti vreme
- Teško je da se izdvojite zbog velikog broja korisnika
Zaključak:
Pinterest je odličan način da privučete posetioce na vaš sajt, ali više odgovara određenim biznisima poput: enterijera, kuvanja, sajtovima koji se bave fotografijom ili putovanjima. U suštini odgovara svim poslovima koji se oslanjaju na vizuelni izgled.
Ono što je dobro znati – 40% korisnika ove platforme ima prihode domaćinstva veće od 100k dolara.
Sumiranje:
Ako želite da budete u kontaktu sa svojim korisnicima (a naravno da želite) društvene mreže su mesto za vas. Postoji mnogo prednosti i mana, ali baš zbog toga je potrebno da imate dobru strategiju iza vašeg rada i da sve mane pretvorite u prednost za vas.
Ono što je od najveće važnosti je da izaberete odgovarajuću platformu za vas. To naravno da nije lako, ali je od ključnog značaja ako želite da budete uspešni. Nemojte po svaku cenu da otvarate naloge na svim mrežama, nećete moći da pratite i nećete više biti relevantni. Izaberite par i krenite strateški, verujte isplatiće se.
Komentariši