Kako industrijska era jenjava, tako na svetsku scenu stupa digitalna era. Digitalno doba u kojem živimo suštinski je promenilo sve sfere života, kao i način poslovanja. Srbija u određenom smislu još uvek kaska za svetskim tokovima, i to samo i isključivo zbog ljudi u poslovnom svetu koji se odupiru novim zakonima uspeha i koji svoje poslovanje nisu spremni da podignu na viši nivo, odnosno na nivo digitalizacije na kojem se odvijaju prave bitke. Njihovo poslovanje, kao i državna ekonomija time bivaju ozbiljno ugroženi, a odgovor na pitanja kako i zašto je vrlo jednostavan – došlo je novo doba koje zahteva da mu se prilagodimo ukoliko želimo da opstanemo i budemo uspešni. Pojam digitalno sada prožima sve aspekte života, a ponajviše poslovanje koje mora ići u korak sa globalnim napretkom i tako opstane u konkuretskom poslovnom svetu. Ovde dolazimo do fokusne tačke u ovom tekstu – digitalnog marketinga. I marketing se preselio u digitalnu sferu i od Vašeg poslovanja zahteva da ga u tome prati. Tačnije, digitalni marketing je ulazna karta Vašeg poslovanja za ulazak u svet uspeha, profita i konkurentnosti.
Moramo svi, na kolektivnom nivou, osvestiti koliko bitnu ulogu ima digitalni marketing, i još konkretnije, profesionalne usluge iz domena digitalnog marketinga. Objasnićemo to jednostavnim primerom i odnosi se na svaku vrstu poslovanja jer svaka organzacija na ovom svetu vođena je glavnim ciljem – da proda svoj proizvod, uslugu, ideju, i tome slično. Potencijalni kupac Vaših usluga je u najvećem broju slučajeva korisnik Inteneta. Prvo što će Vaš potencijalni kupac u tom slučaju uraditi je to da će potražiti proizvod koji mu je potreban na Internetu. I ako Vas i Vašeg proizvoda tu nema, u tolikoj meri ste na gubitku koliko je i korisnika Interneta, a to je velika većina. Ali, poenta nije samo da postavite svoje usluge na Internet, poenta je u kvalitetu čitavog Vašeg nastupa na Internetu i tu dolazimo do digitalnog marketinga i njegove uloge u svemu ovome. Stručnjaci iz sfere digitalnog marketinga su tim ljudi koji strateški rade korist Vašeg poslovanja, kreirajući Vaš nastup na Internetu i predstavljajući Vaše usluge na najbolji mogući način. Možda će se neko pitati zašto platiti usluge digitalnog marketinga kada se sajt može izraditi i za manju svotu novca od strane nekog ko se iole razume u tehnologiju. No, takvo razmišljanje sasvim sigurno neće pomoći ostvarivanju željenog profita. Jednostavno je, kao što se ne može svako baviti, na primer, konstrukcijom aviona, tako se ne može svako baviti ni konstrukcijom sajta, odnosno, u tom polju kao i svakom drugom rade ljudi koji su adekvatno obučeni za to i koji poseduju neophodna znanja i veštine. Pored toga, izrada sajta u Wordpessu je samo prvi korak u marketinškoj strategiji, ono što utiče na razvoj Vašeg poslovanja jeste konstantno održavanje tog sajta, a samim tim i održavanje konkurentosti.
Digitalni marketing obuhvata razne usluge, ali ćemo se sada fokusirati na dve glavne koje pružaju profesionalci u ovom sektoru – izrada sajta i SEO optimizacija sajta. Pre svega, određivanje cene za izradu sajta, kao i SEO optimizciju je veoma kompleksno i zavisi od niza faktora. Treba napomenuti da ona zavisi najpre od potreba klijenta i formira se u odnosu na to. Dakle, cena zavisi od toga kako želite prezentovati svoj posao na Internetu, a konkretnije, da li želite da Vaš sajt uključuje tekstove za sajt i formu e-shopa, koliko strana želite da Vaš sajt sadrži, u kom obliku želite da sajt bude (web prodavnica, veb-portal, personalni sajt/blog, korporativni sajt, itd.). Pored toga, cena uključuje i održavanje sajta, odnosno stalno ažuriranje koje je neophodno kako biste opstali među konkurencijom i privukli što više klijenata. S obzirom na sve to, cena izrade sajtova, kao i cena optimizacije sajtova nije univerzalna, već se individualno pristupa svakom klijentu i cena se formira u skladu sa njegovim željama i potrebama. Valja na kraju napomenuti da je za agencije koje pružaju integrisane usluge iz domena digitalnog marketinga svaki klijent priča za sebe i željama svakog klijenta se pristupa kao projektu koji mora biti odrađen kvalitetno u svakoj fazi i u svim aspektima, što najefikasniji put do savršene marketinške prezentacije Vašeg poslovanja, a time i ostvarivanja profita.
Komentariši