Već nam je poznato koliko je bitno da svako ko pokreće neki biznis mora da ima i svoje mesto na internetu, kao i oni koji su već u svetu biznisa, moraju svoje poslovanje prilagoditi savremenim okolnostima. Prisustvo na internetu je u modernom svetu imperativ za uspeh. Takođe, od velike je važnosti imati holistički pristup prema svom biznisu, što znači da se treba temeljno pobrinuti za sve njegove aspekte. A jedan od najvažnijih aspekata poslovanja je nastup na internetu. Što se tiče internet strategije, ona takođe treba biti holistička, odnosno da obuhvata sve segmente interet nastupa. Šta to znači? To znači da je neophodno imati svoje mesto na društvenim mrežama koje prati veliki broj ljudi, ali ne samo to. Najbitnija stavka u internet strategiji Vašeg biznisa je imati svoj sajt. Izrada sajta je prvi korak na Vašem putu uspeha u savremenom sistemu poslovanja. Bez izrade sajta, Vaša internet strategija bila bi ne samo nepotpuna, već i neuspešna. Društvene mreže kao što su Facebook i Instragam imaju svoje prednosti i svakako je potrebno biti prisutan na tim kanalima, ali izrada sajta je glavni deo ove slagalice. Zašto je sajt toliko bitan za uspeh Vašeg biznisa? Vrlo je jednostavno, zapravo. Sajt predstavlja sredstvo da prezentujete sebe, odnosno svoju firmu/poslovanje na najbolji mogući način.
Sajt omogućava neposrednu interakciju Vaših usluga sa potencijalnim klijentima, kupcima tih usluga. Budući da velika većina danas aktivno koristi internet, šanse da Vaše usluge dopru do što većeg broja ljudi su višestruko veće. Posmatrajte sajt kao izlog u kojem su prikazane Vaše usluge, koji će moći da poseti veliki broj ljudi, imati priliku da bude privučen ponudom i potencijalno kupiti ponuđeno. Zbog toga je izrada sajtova iznimno značajan strateški način da pokrenete ili unapredite svoj biznis. Potrebno je istaći da web dizajn, odnosno izradu sajtova, ne može uraditi bilo ko. Tačnije, može, ali to se onda ne može nazvati internet strategijom niti će doneti željene rezultate. Izradom sajtova se bave stručnjaci iz te specifične oblasti, web dizajneri, koji će svojim relevantnim znanjem i iskustvom učiniti da Vaš internet nastup bude potpun, profesionalan i koji će rezltirati profitom. Sama izrada sajtova podrazumeva prvenstveno definisanje svrhe, šta je to što želite da postignete (profit). Zatim, konkretizovanje usluga koje nudite i koje ćete predstaviti širokom auditorijumu. Web dizajner prikuplja potreban materijal kako bi izradio potpun sajt koji će sadržati sve neophodne informacije. Rubrike koje treba da sadrži kvalitetan i potpuno formiran sajt su osnovne informacije o Vašoj firmi/poslovanju i detaljnije informacije o uslugama, i to kroz rubrike – „Početna“, „O nama“, „Usluge“, „Kontakt“, „Galerija“, a neretko sajt sadrži i video materijal o uslugama, kao i naručivanje proizvoda putem interneta. Još jedna rubrika koja je veoma bitan segment internet nastupa Vašeg poslovanja jeste rubrika „Blog“. Putem bloga svojim posetiocima (potencijalnim kupcima) pružate detaljnije informacije o svojim uslugama, i povećavate svoje šanse da veći broj ljudi poseti Vaš sajt. Poenta je u tome imati što sadržajniji i bogatiji dizajn sajta, a pritom skladan, pregledan i sačinjen od pravih elemenata. U slučaju da već imate sajt, ali iz određenih razloga želite redizajn sajta, isto važi. Redizajn sajta se radi kada postojeći sajt ima određene nedostatke, te je potrebno da ga vešt web dizajner preoblikuje kako bi dobio novu, poboljšanu i funkcionalniju strukturu i time donosio bolje rezultate. Kako biste dobili potpuniju sliku o tome šta je za Vaš biznis pravo rešenje, slede informacije o vrstama sajtova, kao i njihovim specifičnim namenama. Izrada sajtova cene? Cene znaju da variraju zavisno od potrebe klijenta.
Osnovni kriterijum prema kojima se dele web sajtovi su prema sadržaju – nameni, i to na sledeći način:
Personalni (lični) web sajtovi – ova vrsta sajta može biti isključivo informativnog karaktera, ali može i da omogućava interakciju sa posetiocima. Autor putem ličnog sajta, odnosno bloga, promoviše neke svoje ideje, članke, zapažanja, aktivnosti, interesovanja, i tome slično. Sličan personalnom sajtu je i takozvani Blog, iza kojeg može stajati pojedinac ili mala grupa ljudi, a cilj je deljenje nekih ideja sa pratiocima, zasnovanog na kreativnosti i često uključuje diskusiju. Osnovna razlika je u tome dinamičnosti, odnosno učestalosti ažuriranja novih informacija.
Komercijalni (poslovni) web sajtovi – ova vrsta sajta je ključna za priču s početka teksta, s obzirom da smo se bazirali na temu biznisa. Poslovni sajt podrazumeva predstavljanje neke usluge/proizvoda, i ima za cilj da privuče posetioce, potencijalne kupce tih usluga.
Informativni web sajtovi – ovi sajtovi imaju za cilj da informišu o raznim temama. Najpoznatiji takav sajt je Wikipedia.
E-commerce sajtovi – ovaj sajt predstavlja internet prodavnicu, preko koje korisnici mogu poručiti proizvod, kao i platiti, ukoliko web prodavnica sadrži opciju za online plaćanje.
Drugi kriterijumi prema kojima se dele sajtovi su prema interaktivnosti sa posetiocima (statički i dinamički), i na kraju prema tehnologiji izrade (HTML, XHTML, web sajtovi sa CMS-om, Flash web sajtovi). Koji će web sajt biti Vaš izbor, zavisi pre svega od Vaših potreba, i odluku o tome je najbolje doneti u dogovoru sa profesionalnim web dizajnerom, koji će Vas adekvatno posavetovati i usmeriti na svrsishodno rešenje, i koji će, naposletku, i raditi taj sajt.
Komentariši