Da bismo vam objasnili zašto je bitno reklamiranje na društvenim mrežama, upotrebićemo, za početak, jedan slikovit primer. Zamislite glumca koji je mnogo vremena, energije, truda i posvećenosti uložio u pripremanje svoje tačke. Ovo vam zvuči kao uobičajena praksa glumca koji treba da odigra svoju glumačku tačku, i nema u tome ničeg čudnog, zar ne? Postoji, ipak, jedna začkoljica. Taj glumac koji je toliko naporno i posvećeno radio izvodi pripremljenu tačku u okviru svoje kuće. Da li je neko imao priliku da se upozna s njegovim radom i onim što ima da ponudi? Niko. Gde je njegova publika? U pozorištu, prisustvujući izvedbi nekog drugog glumca. Šta u ovoj priči nije u redu? Naš glumac s početka priče treba da bude prisutan na pozornici gde je i njegova publika. Poenta priče – budite tamo gde je i vaša publika. Analogija se lako može uspostaviti. Ukoliko ste preduzetnik, pokretač nekog biznisa ili učesnik u istom, vi ste u ovoj priči glumac koji izvodi tačku kod kuće. Glumac koji je na pozornici, čijoj izvedbi publika prisustvuje, je vaša konkurencija. Ono što je za glumca njegova tačka, to je za vas vaš biznis – proizvod/usluga koju nudite. Glumčeva publika je u pozorištu, a vaša publika – potencijalni kupci vašeg proizvoda/usluge, je na internetu, na društvenim mrežama, stoga tu morate biti i vi, kako bi interakcija između vas i vaše publike bila moguća. Ako uzmemo u obzir da uspeh biznisa zavisi od broja ljudi koji se zainteresuje za ono što vi prodajete i na kraju to kupi, onda je jasno koliko je bitno da to bude što veći broj ljudi. To znači da morate ljudima dati priliku da se susretnu sa vašom ponudom. Iako to nije pravilo i ne mora biti u potpunosti tačno, za dobro vašeg biznisa vodite se sledećim principom – neće kupci ka vama, morate vi ka njima. A to konkretno znači ono što smo već istakli – morate biti tamo gde je i vaša publika.
Vaša pozornica je internet i društvene mreže, imajte to na umu. Reklamiranje vašeg biznisa uključuje tri osnovne komponente – websajt, facebook profil i instagram profil. Među korisnicima interneta i konkretno društvenih mreža, a naročito facebook-a, mogu se naći apsolutno sve starosne kategorije, stoga kojeg god uzrasta da je vaša ciljna grupa, odnosno potencijalni kupci vaših usluga, možete ih naći tu. Ako vam kažemo da je gotovo četvrtina planete na ovoj društvenoj mreži, onda vam je jasno zašto je reklamiranje na facebook-u toliko važno. Marketing na facebook-u i na internetu uopste, ipak, nije lak posao. Zapravo, čim smo rekli “posao”, to znači da postoje ljudi koji se bave konkretno tim poslom. To su marketing stručnjaci, odnosno ljudi koji se bave reklamiranjem na internetu i društvenim mrežama. Da bi vaš biznis imao dobru marketing strategiju i da bi vaše reklame na društvenim mrežama urodile plodom, neophodno je da taj proces vode poznavaoci te materije. Reklame na društvenim mrežama ne znače samo postojanje profila i povremeno izbacivanja nekog sadržaja. Internet nastup koji donosi uspeh i rezultate znači mnogo više od toga i potrebno je da bude realizovan i vođen od strane ljudi kojima je to specijalnost, jer postoji niz zadataka, zahteva i caka koje je potrebno poznavati i uraditi na pravi način. Zatim, potreban je holistički pristup, odnosno vođenje brige o svim aspektima internet nastupa, kao i strateški, promišljen, svrsishodan i kreativan način realizacije marketing kampanje. Kada sve to uzmemo u obzir, shvatate zašto insistiramo na tome da reklamiranje ne može raditi bilo ko. Ako reklamiranje svog poslovanja prepustite nestručnim licima, postoji velika verovatnoća ne samo da vam se uloženi novac neće vratiti , već ćete otići i u minus. Stoga vam toplo preporučujemo da reklamiranje svog poslovanja i uloženi novac shvatite ozbiljno, jer će vam se adekvatno realizovano reklamiranje ne samo isplatiti, već će u velikoj meri multiplicirati uloženo.
Komentariši