Reči – mogu da uzdignu, da pokrenu, da pokolebaju, povrede ili usreće.
Reči izazivaju emociju.
Rečima se može i manipulisati. Reči ohrabruju, inspirišu, pokreću.
Reči mogu da pomognu, uteše… ali i da razore. Mogu da daju krila onima koji sanjaju, ali i da ih bespovratno dotuku, slome.
I naposletku, ili, možda na početku – reči prodaju.
U skladu sa rečima koje odaberete da njima opišete neki proizvod ili uslugu, predstavljatete sebe ili svoj biznis. Reči su odlučujuć faktor, i zato je bitno da ih pažljivo birate. Neophodno je da razmislite pre nego što progovorite, ili napišete. Budite sažeti. Birajte reči koje imaju pozitivnu konotaciju.
Takođe, jedna od bitnih stavki puta preduzetnika, prodavca, marketera, bilo koga i u bilo kom poslu jeste mala tajna a to je – storytelling.
Ispričajte priču.
Ispričajte svoju priču, iskrenu i autentičnu.
Ljudi vrlo lako osete da li i sami verujete u to što govorite/pišete. Ljudi osete da li glumite, da li lažirate. Vaša priča je vaš dar svetu, posebna interpretacija stvari, situacija, iskustava… Priče se pamte, inspirišu i pokreću, a upravo pokretanje i poziv na akciju neke su od najvažnijih stavki svakog biznisa. Dobrom pričom prodirete direktno u srž, dolazite do srca publike, klijenata, budite određene emocije i, najbitnije – činite da se ljudi identifikuju sa vama. Pričom ste bliži nekome, dozvoljavate da vas bolje upozna, otkrivate mu deo sebe i svoje intime.

Pričanje priče i prenošenje reči je vrsta umetnosti, jedinstvena veština.
Dobra priča prikazuje nečiji put, početak i kraj ali i prevaziđenu prepreku. U svoj svojoj jedinstvenosti, priča prikazuje kako se život menja. U pričanju priče postoji nešto drevno, tradicionalno, očuvano a samim tim i vredno.
I zato, u bilo kom poslu, deleći svoju uslugu ili proizvod – neophodno je da imate priču. Priču o prošlosti, o budućnosti, o posebnom putovanju.
Reči, bilo štampane ili izgovorene (iako brojna istraživanja sugerišu da izgovorene imaju više efekta), poseban su pečat i, bez obzira na to koji alat birate da ih prenesete, zapamtite da je bitnije na koji način i sa kojom emocijom to radite jer, suština je uvek bitnija od forme.
Odlučite da li ono što pričate ili pišete treba biti korisno, primenjivo, zabavno – ili možda sva tri?
Odlučite šta pričom želite da postignete. Da li nastupate kao mentor, edukator, autoritet ili prijatelj?
Za detaljnije objašnjenje o umetnosti storytellinga posetite vebsajt The Story of Telling, autorke Bernadette Jiwa.
Komentariši