Biznis Lifestyle Preduzetništvo

Male biznis tajne velikih ljudi

Rano ustajanje


Nekada predsednica čuvene Starbucks kompanije, a danas direktorka firme Kohl’s – Michelle Gass – ustaje u 4:30 svakog jutra, i ide na trčanje pre nego što počne naporan dan u kancelariji.
Nekadašnja direktorka Avona Andrea Jung u kancelariji je već u pet. Urednica magazina Vogue, Anna Wintour, dan započinje na teniskom terenu u 6 sati svakog jutra, pre nego što krene na posao.
Ove mudre poslovne žene shvatile su da uspeh dolazi daleko lakše ukoliko što ranije ‘uskočite’ u dan. Ipak, postoje brojni preduzetnici i uspešni ljudi iz sveta biznisa koji rade noću i ustaju kasno – stoga odaberite način koji najbolje radi za vas. Pravila ne postoje.

Iskrenost prema sebi

Kada je imao 17 godina, Steve Jobs pročitao je citat koji mu je promenio čitav život a glasi: “Ako živiš svaki dan kao da ti je poslednji, jednom ćeš biti u pravu.”
Ostatak života, svaki dan bi počinjao ispred ogledala i pitanjem sebe: “Da je ovo poslednji dan tvog života, da li bi radio baš ono što si planirao da radiš danas?”
Ukoliko je odgovor bivao ne nekoliko dana zaredom, to bi bio znak da nešto mora da se promeni – a najbitnije od svega je da u ovom odgovoru budete potpuno iskreni prema sebi i hrabro priznate ukoliko niste zadovoljni svojim životom. To će vam pomoći da se osvestite, promenite nešto i pronađete svoju istinsku svrhu.

Važnost radoznalosti


Anne Sweeney, jedna od partnera kompanije Disney Media Networks i predsednica Disney-ABC Television Group, sebe opisuje kao osobu koju radoznalost pokreće – ističući da upravo radoznalost uzbuđuje ljude, kreira nove ideje i vodi novim, uspešnim projektima. Sweeneyeva dodaje i da je “Konstantno postavljanje pitanja najpametnija stvar koju možete da uradite.”

Vera u sebe


Čuveni Henry Ford jednom prilikom rekao je “Bez obzira na to da li misliš da možeš, ili misliš da ne možeš – u pravu si.” Stoga, poruka je jasna – verujte da možete biti uspešni, i prebrodićete svaku prepreku koja vam se nađe na putu. Ako verujete, naći ćete način. Ukoliko ne verujete, naći ćete izgovore.

Suočavanje sa strahovima


Prebroditi strah, bilo koje vrste, nije lako. Ipak, jedna od osnivačica Huffington Posta i autorka 15 knjiga Arianna Huffington smatra da je neustrašivost kao mišić – što ga više vežbaš, postaje jači.

biznis tajne

Autentičnost i neposrednost


Ellen DeGeneres, voditeljka, komičarka, producent i glumica koja nas svojim humorom i pitkim sarkazmom dovodi do suza od smeha – sve je, samo ne konvencionalna javna ličnost. Ona ne izgleda poput drugih voditeljki, ne živi život selebritija i, iako njena slava doseže nebeske granice, njen šarm zapravo leži u njenoj prizemnosti. Upravo neposrednost, ali i očigledna ljubav s kojom radi svoj posao, tajni su sastojak njenog planetarnog uspeha. DeGeneresova je od 1994. do 1998. bila zvezda sitkoma Ellen, a od 2003. godine dobija sopstveni talk show The Ellen DeGeneres, za koji je dobila 15 Emi nagrada.

Pronalazak svoga “ZAŠTO”


Jordan Belfort, poznatiji kao čuveni Vuk sa Wall Streeta smatra da, ukoliko ljudima date jasno i dovoljno dobro zašto, oni će uvek smisliti kako. Ljudi su sposobni da na njih utičete – ukoliko utičete na pravi način. Još jedan od saveta Belforta, kada je reč o biznisu jeste i – kontrolišite svoje okruženje. Da biste bili uspešni, neophodno je da odstranite negativne misli ili ponašanje koje bilo ko iz vaše okoline pokušava da nametne. Ako je vaše okruženje optimistišno, snažno, orijentisano na ostvarenje ciljeva – biće vam mnogo lakše da se usredsredite na iste i ostanete motivisani.

Precizan plan


Denise Morrison – nekadašnja direktorka čuvene Campbell’s Soup i žena koju je magazin Fortune proglasio jednom od najmoćnijih dama u biznisu – od malih nogu znala je da eventualno želi da se nađe na čelu prestižne kompanije. Morrisonova je naučila da, ukoliko želi da postigne cilj, prevashodno mora da ga bude svesna – a zatim i da osmisli precizan plan kako da cilj ostvari. Bez obzira na to da li je reč o kratkoročnom ili dugoročnom cilju, pitanja koja sebi uvek postavlja su, “Odakle sam krenula? Gde sam sada? Gde idem, i koji korake treba da preduzmem da bih tamo stigla?” Tokom godina rada, ukoliko su kompanije sa kojima je sarađivala bile spremne da zajedno sa njom preduzmu potrebne korake, radila bi sa njima. Ukoliko to nije bio slučaj – nastavljala bi dalje sama.

Humanost


Jedna zajednička stavka svim pomenutim ljudima (i mnogim drugim) iz sveta biznisa i show biznisa jeste ta da velike količine svog bogatstva izdvajaju i daju u humanitarne svrhe, različitim organizacijama, pomažući druge ljude ili planetu, na ovaj ili onaj način. Bez obzira na to čime se bavite, u kojoj sferi briljirate i koliko novca zarađujete – bitno je ne zaboraviti na druge, na svet oko sebe… i da svoju moć, uticaj i novac, između ostalog, iskoristiti u plemenite svrhe.

Portal

Komentariši

Kliknite Ovde Da Postavite Komentar