Biznis Marketing Preduzetništvo

Pasivni prihod

Vi spavate, sedite, odmarate, putujete – a novac leže na vaš račun. Sve veće i veće količine novca pristižu vam, jednostavno i lako. Zvuči sjajno, zar ne? Takođe, možda zvuči i donekle nerealno – ali je i te kako moguće. Ipak, ne tek tako, ne jer vi to želite, ne jer sve ide lagano bez imalo truda, već jer, kao u svemu u životu, pa tako i u biznisu – koliko date, toliko dobijate.

Pasivni prihod je ishod nečega što ste ponudili nekome – nečega što mu istinski treba. Pasivni prihod dolazi kao nagrada jer ste nekome rešili problem, jer ste nekoga inspirisali, jer ste nekome pomogli, jer ste kreirali nešto što ima vrednost, nešto što je kvalitetno, nešto na čemu ste radili sa ljubavlju i trudom, voljom i željom. Pasivni prihod je nešto u šta ste uložili, nešto čemu ste dali deo sebe i zahvaljujući čemu naposletku ubirate plodove istog dugi niz godina, a nekada i ceo život.

Ipak, šta je to nešto?
Šta je vaš pasivni prihod?
Šta uopšte može biti pasivni prihod?

Pasivni prihod je termin iz ekonomije, i najjednostavnije rečeno – predstavlja kontinuirani priliv novca zahtevajući nikakav ili minimalan rad primaoca. Za razliku od aktivng prihoda, koji zavisi od intenziteta rada i uloženog vremena, pasivni prihod nije usko povezan sa produktivnošću i vremenom, niti zahteva fizičku prisutnost.

Svakako, iza pasivnog prihoda nalazi se pažljivo smišljen plan, a njemu nekada prethodi i aktivan rad, s obzirom na to da postoji više vrsta ovakvog prihoda.

Neki od primera su – nekretnina koju posedujete i izdajete, affiliate marketing (detaljnije o ovom vidu marketinga biće reči u nekom od narednih tekstova), moderna novčana ulaganja današnjice, poput bitcoina, dropshippinga itd, zatim autorsko pravo, ali i sve češći oblici različitih digitalnih proizvoda koje kreirate jednom, a prodajete zauvek.

Pasivni prihod

Kada je reč o količini novca koju možete zaraditi putem pasivnog prihoda, kao i u bilo kojoj drugoj vrsti zarade, odgovor je – zavisi od vašeg apetita, preduzimljivosti, snalažljivosti, kreativnosti.
Ipak, pasivni prihod ne znači sticanje bogatstva preko noći, ali na duže staze svakako vam može obezbediti veće količine novca i finansijsku stabilnost. Jedan od primarnih saveta kada je reč o ovakvom vidu zarade bio bi – fokusirajte se na budućnost i na duge staze.
Vratimo se oblicima pasivnog prihoda. Jedna od najčešćih i najisplativijih vrsta ovakvog načina zarade jesu nekretnine. Doduše, ovakav vid pasivnog prihoda zahteva ulaganje novca, i nije reč o malim količinama istog – stoga nije dostupan svakome.
Sve češći oblik ulaganja u današnje vreme, jeste kontroverzni bitcoin (sve o istom možete saznati od Elona Muska koji je izuzetno strastven po pitaju ove teme), i ne mora značiti ulaganje velikih suma novca. Ipak, ovakva vrsta ulaganja bazira se na riziku, i pametnom planiranju, a katkad i sreći.

Sa druge strane, vid pasivnog prihoda koji je, zahvaljujući modernom dobu i internetu dostupan svima – jeste kreiranje digitalnog proizvoda. Takođe, stvaranje ovakvog proizvoda zahteva minimalna, a nekad i nepostojeća ulaganja – možete početi od nule a stići do nezamislivih visina uspeha i finansijske sigurnosti.
Da biste kreirali digitalni proizvod potreban vam je internet, ali i određena vrsta ekspertize – morate biti briljantni u nečemu, a zatim to nešto putem digitalnog marketinga predstaviti drugima.
Svakako, autenučnost, talenat, i vrednost koju plasirate u bilo kojoj sferi – brzo je prepoznatljiva i dolazi do ljudi lako jer – kvalitet uvek govori za sebe.
Ako imate youtube kanal na kome delite savete iz oblasti lepote, kulture, biznisa, bilo čega o čemu znate dosta – ljudi koji žele da se zabave ili da nauče nešto iz neke od pomenutih oblasti spontano će postati vaša publika a samim tim, u jednom trenutku, i priliv novca.
Ako, na primer, predivno pevate i imate ono nešto, ljudi će prirodno želeti da vas slušaju i gledaju.
Potrebno je da prepoznate oblast u kojoj ste sjajni, da znate šta je vaša zona genijalnosti a zatim nađete način da je iskoristite.
Ukoliko napišete knjigu ili e-knjigu koja će nekoga inspirisati, usrećiti, pomeriti, ili naposletku pomoći nekome (u zavisnosti od toga o kakvoj vrsti štiva je reč), ona će se prodavati bez preterane reklame; jer vrednost prioizvoda – bilo kakvog, a u ovom slučaju digitalnog – uvek nenametljivo pronalazi put do pravih ljudi, publike, kupaca.
Neki od primera pasivog prihoda kada je reč o digitalnim proizvoima mogu biti: e-knjiga, e-kurs, e-radionica, dnevnici, aplikacije, blogovi, membership programi, youtube kanali. Mogućnosti su neograničene, a vaš zadatak je samo da stvorite nešto u šta istinski verujete, objasnite ljudima šta je to nešto – a zatim se opustite i strpljivo sačekate vaših pet minuta i plodove pasivnog prihoda.

Portal

Komentariši

Kliknite Ovde Da Postavite Komentar

Pridružite se našoj zajednici i čitajte nas prvi!