Biznis Lifestyle Marketing Preduzetništvo

Kako da unapredite prodaju i da u istoj uživate?

Prodaja – reč koju (osim ako nisu rođeni kao prirodni prodavci) mnogi ne vole i češto od iste beže. Bez obzira na to da li ste umetnik, biznismen, bez obzira na to da li prodajete proizvod ili uslugu – čini se da se ljudi iz brojnih, potpuno različutih branši, libe da nekome nešto ponude, da prodaju, da, uslovno rečeno, traže novac, da kažu cenu, da nešto prezentuju.


Krenite od pitanja, zašto vam prodaja stvara nelagodu ili prepreku, a zatim shvatite da u prodaji nema ništa komplikovano, naprotiv – prodaja je samo igra; igra rečima, voljom, fokusom, verom, kreativnošću. Prodaja treba da bude zabavna i nasuprot nelagodi, treba da donosi ushićenje jer imate priliku da nekome ponudite nešto što će mu zaista pomoći i poboljšati život, a vama doneti materijalnu korist.

Kako da uživate u prodaji? Jednostavno, istinski verujte u ono sto radite i znajte da niko drugi osim vas neće umeti da verodostojno predstavi vaš proizvod ili uslugu. Ne plaćajte druge da prodaju umesto vas, već preuzmite stvar u svoje ruke, preuzmite odgovornost i kontrolu. Hrabro, i pre svega ponosno, stanite ispred svog proizvoda ili usluge.


Budite iskreni, prema sebi i drugima.

Budite autentični.

Budite kreativni sa rečima i ne pričajte tuđu priču, već jedinstveno svoju.


Ne gledajte šta ostali rade, ne slušajte tuđe priče, iskustva i savete već isključivo sebe i svoju intuiciju, koja je, u većini slučajeva nepogrešiva.

Marketing


Ukoliko želite nečiji savet, birajte ljude koji su postigli tačno ono što vi želite da postignete, birajte eksperte u svojoj oblasti a ne bilo koga.
Prezentujte istu stvar na više različitih načina.
Budite precizni i jasni – objasnite ljudima tačno šta dobiju ako izaberu da kupe od vas.
Ako mislite da niste ‘talentovan prodavac’, razmislite opet – i shvatite da je talentovan prodavac svako ko veruje u ono što nudi.
Ponudite kvalitet i ne libite se da ga naplatite, jer, pomažući sebi, pomažete i drugima; nudite svetu nešto što će mu zaista biti od koristi – a kupovinom, tj. adekvatnom novčanom naknadom – svet vam se odužuje, što vas motiviše da stvarate još, da date više, bolje, kvalitetnije.


Prvi korak, svakako je promena uverenja u vezi sa prodajom. Ako vam je mrska, i kada ste identifikovali zašto je tako – aktivno i svesno radite na promeni svog uverenja. Prodaja treba biti laka i lepa. Treba da budete srećni što kupcima nudite nesto u šta ste ulozili sebe, svoje vreme, svoje znanje.


Kada prodajete proizvod – ne prodajte samo proizvod, već sve ono sto isti predstavlja, prodajete osećaj, prodajete lifestyle.


Takođe, bitno je da znate kome prodajete. Odredite svoju ciljnu grupu, oslušnite ih, upoznajte ih, ako niste sigurni šta im treba i šta žele – pitajte ih. Ponudite im najbolje, a onda im dajte prostora da sami donesu svesnu odluku, dajte im prostora da u moru svih koji nude isto, izaberu baš vas.


I naposletku, shvatite da je sve prodaja i da, bez obzira na to čime se bavite – morate se baviti marketingom. Marketingom sebe, svog života, svog biznisa, proizvoda ili usluge.
Ukoliko je content marketing dobar, ništa vam drugo neće biti potrebno, nikakav dodatni novac, ulaganja, plaćene reklame, drugi ljudi i stručnjaci – kvalitetnim sadržajem ćete prodati sve što poželite, a da biste isti kreairali, potrebno je samo da istinski verujete u sebe i ono što nudite.

Portal

Komentariši

Kliknite Ovde Da Postavite Komentar

Pridružite se našoj zajednici i čitajte nas prvi!