U svojoj knjizi Radikalni marketing, Sam Hill i Glenn Rifkin isnose niz smernica koje mogu pomoći kompanijama kada je reč o radikalnom marketingu:
- Generalni direktor (CEO) mora imati marketing funkciju. Izvršni direktori radikalnih marketara nikada ne delegiraju marketing odgovornost.
- Odeljenje za marketing u početku mora da bude malo i jednostavno, a takvo treba i da ostane. Generalni direktori radikalnih marketara ne smeju dozvoliti postojanje previše nivoa menadžmenta između njih i tržišta.
- Suočavanje sa osobama od najvećeg značaja – sa kupcima.
U radikalnom marketingu, marketari su svesni prednosti direktne interakcije sa kupcima. - Pažljivo koristiti marketing istraživanje. U radikalnom marketingu preferiraju korenite tehnike.
- Angažovati samo posvećene misionare, a ne marketare. U radikalnom marketingu, ne postoje marketari već samo misionari.
- Voleti i poštovati kupce kao pojedince, a ne kao brojeve u tabeli. U radikalnom marketingu priznaje se da su ključni kupci zaslužni za najveći deo uspeha njihove kompanije.
- Stvoriti zajednicu kupaca. U radikalnom marketingu, kupci se podstiču da sebe vide kao zajednicu, a brend kao ujedinitelja te zajednice.
- Ponovo razmotriti marketing miks. U radikalnom marketingu, na primer, koriste se poruke poput hirurškog reza, karakteristične za kratke, ciljne propagandne kampanje.
- Slediti zdrav razum i takmičiti se sa većim konkurentima korišćenjem novih i raznovrsnih marketing ideja. Na primer, u radikalnom marketingu, distribucija se ograničava kako bi se stvorila lojalnost i privrženost u redovima distributera i kupaca.
- Odanost brendu. U radikalnom marketingu vlada obuzetost integritetom brenda i usredsređenost na kvalitet.
Izvor: Kotler/Keller, Marketing menadžment; Sam Hill i Glenn Rifkin, Radical Marketing
Komentariši