Biznis Lifestyle Marketing Preduzetništvo

Howard Schultz – biznis mag iza brenda Starbucks

Kada je reč o biznisu, prodaji, marketingu – nekolicinu puta čuli smo, pročitali, utvrdili:

Ljudi kupuju osećaj.

Brend koji prodaje osećaj kao nijedan drugi svakako je Starbucks.
Kada kupuju kafu, konzumenti kupuju osećaj pripadnosti, prijatnosti, osećaj kao da su kod kuće, osećaj nečeg poznatog, nečeg samo njihovog a zapravo planetarno popularnog.
Osećaj individualnosti i zajednice, istovremeno.
Kada kupite Starbucks, uvek znate šta da očekujete i zato se ovom brendu, ako prepoznajete sve što jeste, uvek vraćate.
Kada kupujete Starbucks, ne kupujete kafu – već iskustvo. Kada sednete da radite u nekom od Starbucks kafea, očekuje vas prepoznatljiv enterijer, dobro poznat miris kafe, specifična muzika koja se čuje sa zvučnika, posebna vrsta ljudi koji vas okružuju, atmosfera smirenosti, udobnosti, pripadnosti, Starbucks je nešto nalik domu.

Svakako, nekome je iskustvo veoma važno i zbog toga su spremni da plate više, dok nekome iskustvo nije bitno i zbog toga će platiti duplo nižu cenu za kafu na nekom drugom mestu. Nije sve za svakoga, ali postoje kupci za sve, a kvalitetan brend će uvek doći do ljudi koji su za njega, do svoje ciljne grupe – i obrnuto.

Starbucks kao ime i brend zvučno je i planetarno popularno – bez obzira na to da li ga vole ili ne, za isti su čuli svi. Ipak, nešto manje poznato, ali ništa manje bitno jeste ime koje se krije iza uspeha ovog brenda, a to je – Howard Shultz.

Schultz je američki biznismen koji je od samog starta imao jasnu viziju shvativši koliko veliki može biti potencijal brendinga.Vremenom je masterirao odnos brenda i kupca i komunikaciju između njih, direktnu i indirektnu, kroz različite marketinške tehnike, reči, simbole, slogane. Takođe, postao je ekspert u oblasti kreiranja emocionalne konekcije sa kupcima. Starbuck nije samo brend, več je prijatelj, i to ne bilo kakav.

Howard Shultz

Howard Schultz veoma rano došao je i do zaključka da je neohhodno stvoriti određenu privrženost kupca brendu, godinama proučavajući načine kako da se ista postigne.

Snažna veza između produkta i kupca je krucijalna pri kreiranju uspešnog brenda. Ipak, kako se istaći u moru firmi koje pokušavaju isto – da budu jedinstvene, drugačije, da sijaju najjače?
Kada je o ovoj temi reč, jedan od saveta koje Shultz daje jeste kreiranje situacije u kojoj
ćemo biti u mogućnosti da izaberemo mušterije, umesto da čekamo da oni izaberu nas. Ovo se postiže – pod uslovom da je proizvod zaista kvalitetan, koristan, marketinški podoban – tako što pomešamo stavke kao što su precizno istraživanje tržišta, prepoznavanje target grupe i njihovih potreba, efektivna marketinška komunicija i – intuicija.

Sve pomenute stavke zajedno čine identitet brenda, koji se sastoji iz: autentičnosti, relevantnosti, pozitivnih vrednosti i emocionalne konekcije.

Ukoliko vas ova tema interesuje ili nastojite da i sami pokrenete sličan biznis, to možete učiniti prikupljanjem informacija, učenjem i čitanjem – Shultz je autor nekolicine knjiga, a dve koje su izuzetne i govore upravo o razvoju Starbucksa kao brenda, kao i brojnih tajni pri kreiranju istog jesu: ‘Onward: How Starbucks Fought for Its Life Without Losing Its Soul’ i ‘Pour Your Heart Into It: How Starbucks Built a Company One Cup at a Time’.

Portal

Komentariši

Kliknite Ovde Da Postavite Komentar

Pridružite se našoj zajednici i čitajte nas prvi!