Marketing Preduzetništvo

3 faze kreiranja sadržaja

digitalni marketing

Bez obzira na to da li pišete, snimate, pričate, bez obzira na to za koji se vid kreiranja opredelite – video, knjiga, kurs, podkast – bitno je da, kada ono što kreirate plasirate u javnost, dobijete odgovor koji očekujete.

Ipak, šta se desi ako odgovor nije kakav želite da bude, ili ako potpuno izostane?

Kada kreirate nešto, vama blisko, što smatrate važnim, zanimljivim, dovoljno velikim čak i da nekome promeni život – ne zaboravite da možda ne deli svako vaš entuzijazam niti može da oseti sadržaj, jer nije imao vaše iskustvo, ili ga jednostavno ne vidi na isti način.

Svakako, ne možete znati šta neko želi da čuje, šta ga motiviše i pokreće, ali možete saznati, eventualno, ukoliko svoju publiku bolje upoznate, oslušnete, i, naposletku otvoreno pitate.

Kada kreirate fokusirajte se na publiku, pokušajte da saznate i da obratite pažnju na šta reaguju.

Za upoznavanje publike, pre svega, treba vremena – dajte ga sebi i potencijalnom klijentu.

Kada je reč o deljenju sadržaja, ono što tražite je reakcija, a da biste istu dobili potrebno je da proces stvaranja prođe kroz određene faze. Ovoga puta, izdvajamo 3 najbitnije:

marketing

1. Neopterećeno stvaranje

U ovoj fazi, ne razmišljate previše o onome što plasirate – ali pojavljujte se konstantno, budite dosledni. Budite prisutni. Delite, kreirajte, uspostavite konekciju sa publikom.

Faza jedan služi za međusobno upoznavanje i predstavljanje vaše ideje svetu.

Ne opterećujte se, ne razmišljajte previše, samo preduzmite akciju.

U prvoj fazi, ne koristite mnogo vremena i energije, ne zamarajte se, radite vođeni intuicijom, bez pritiska, ali impulsivno i brzo. Postepeno otkrivajte reakcije publike, oslušnite ih, pitajte ih šta žele a onda um upravo to i dajte.

2. Usavršavanje sadržaja

Kada ste saznali na šta publika reaguje, dajte im toga više, i kvalitetnije.

Pitajte sebe – koji delovi iz faze 1 su dobili najbolji odgovor publike, koji delovi

proizvode reakciju? Zatim, pomenute delove editujte, učinite ih boljim, jasnijim, lakšim za razumevanje, konciznijim, ispolirajte svoj sadržaj, dovedite ga do savršenstva, dodajte mu vrednost.

U ovoj fazi, fokusirate se i na dolazak do većeg broja publike; u fazi broj 2 biste mogli uložiti novac u plaćenu reklamu, ili sponzorisanu objavu putem socijalnih mreža.

Dakle, zadatak u fazi broj 2 je – usavršiti sadržaj, a potom naći način da pomenuti sadržaj dopre do što većeg broja ljudi.

3. Integracija

U trećoj fazi, sve ono što ste kreirali u fazi 2 spojite u celinu, uobličite.

Faza 3 je finalna kreacija, finalni proizvod.

Ukoliko ste napisali nekoliko članaka, sada ih spojite, organizujte i eventualno pretočite u knjigu.

Ako imate niz videa, od istih napravite online kurs.

Napravite gotov proizvod, spreman za plasiranje tržištu i prodaju. Kreirajte proizvod na koji ste istinski ponosni i koji jedva čekate da predstavite svetu.

Pomenute faze možda deluju kompleksno, ali zapravo su vrlo jednostavne.

Najbitnije od svega jeste da uživate u putu, u procesu – ne žurite, eksperimentišite, testirajte reakcije publike, zabavite se.

Dok radite na kreiranju sadržaja, marketingu, bilo kom vidu biznisa, stvaranja – nemojte biti pretarano fokusirani niti opsednuti krajnjim rezultatom, ne vezujte se za njega. Najbitnije od svega, ne budite zabrinuti, jer grešaka nema, već samo proučavanja šta radi a šta ne radi.

Pre svega, obratite pažnju na kreiranje vrednosti, a željeni rezultat u tom slučaju nikada neće izostati.

Portal

Komentariši

Kliknite Ovde Da Postavite Komentar

Pridružite se našoj zajednici i čitajte nas prvi!