Da li ste spremni da otkrijete dobro skrivene tajne biznisa čuvenih brendova kao što su McDonalds, Coca-Cola, Nike i drugi? Da li znate šta je zajedničko svima njima, koji je razlog njihovog uspeha, njihovog opstanka godinama? Da li znate koje principe primenjuju, i kako iste principe možete primeniti i vi, ukoliko ih razumete?
Nije reč o trik pitanju, posebnom biznis sastojku niti nečemu nedokučivom i kompleksnom.
Zapravo, vrlo je jednostavno, a reč je o knjizi ‘Gola ekonimija’ (‘Naked Economics’)
autora Charlesa Wheelana, koja opisuje svet oko nas na način koji je zabavan, i razumljiv.
Ekonomisti često pričaju jezikom koji deluje suvoparno ili mistifikovano, na način koji nije blizak ‘običnim’ ljudima koji nisu u toj struci, niti plivaju dobro u terminima iz oblasti ekonomije i biznisa. Autor Charles Wheelan, nekada dopisnik časopisa Economist, a danas direktor komunikacije Chicago Metropolis 2020, kompleksne stvari i pojmove predstavlja jednostavnim jezikom, objašnjavajući delikatne i komplikovane termine na veoma razumljiv način sa kojim se nije teško identifikovati i shvatiti ih.
Wheelan je ekonimista koji priča na način koji ćete zaista, sa lakoćom, istinski razumeti,
dajući kroz knjigu mnoštvo slikovitih primera. Njegova knjiga, ‘Gola ekonomija’ ujedno je i obavezno štivo na biznis fakultetima širom sveta.
Uz ‘Golu ekonomiju’, učiti o ekomskim terminima, postaje zabava i zadovoljstvo a nikako muka. Ekonomija, želeli ili ne, razumeli je ili ne, ima ogroman uticaj na svet u kome živimo pa tako i na naš život. Stvari i pojmovi koji su nejasni čine da se osetimo nelagodno, a samim tim nezainteresovano, stvarajući otpor.
Ipak, ukoliko ih upoznamo, učinimo bližim sebi i razumljivim – postaju manje strašni, čak i zanimljivi. Ekonomija je prijatelj, kada naučimo da je shvatimo na pravi način i kada stečeno znanje primenimo u svekodnevnici.
Termini kao što su monetinizacija, globalizacija, kapitalizam, inflacija, demokratija, altruizam, postmoderna, imperija, geopolitika i drugi, imaju dobro poznato ali ne uvek jasno, tradicionalno značenje. Nasuprot tome, u Wheelanovoj knjizi ovi termini objašnjeni su na nov, drugačiji način. Upravo iz tog razloga, ‘Gola ekonomija’ je izuzetna i netipična biznis literatura, koja ekonomiju približava onima koji je do sada nisu razumeli, ili su prema istoj imali averziju.
Wheelan jednostavno i duhovito objašnjava na koji način funskionišu ekonomija i svet oko nas, kao i na koji način naš život u istom može biti lakši, lepši, produktivniji, ispunjeniji, a samim tim i profitabilniji. Slikovitim primerima koje navodi gađa pravo u srž, detaljno objašnjavajući finese novca, marketinga, monetizacije, približavajući nam život sa svrhom koju razumemo.
Dotiče se i efektivnih strategija za razvoj biznisa malih investitora.
Nekada jednostavnost govori najglasnije – a uz ‘Golu ekonomiju’, sasvim sigurno, donosićete riskantnije, smelije, ali i pametnije poslovne odluke.
Nekada je neophodan ‘veliki zalogaj’ da bismo osetili kolika je zapravo snaga koja se krije u nama.
* Knjigu ‘Naked Economics’, kao i brojne druge možete poručiti preko websajta Book Depository.
Komentariši