fbpx
Biznis Digitalni marketing Kreiranje sadržaja Marketing Preduzetništvo

Ciljna grupa i kako je definisati?

Pre nego što se upustite u svet preduzetništva ili bilo kog biznisa – neophodno je da upoznate i definišete svoju ciljnu grupu, ljude kojima se obraćate i one koji će kupiti vaš proizvod, ili koristiti vašu uslugu.

Bez obzira na sadržaj koji kreirate, uslugu ili proizvod koji nudite, jednostavno rečeno – vaša ciljna grupa su ljudi koji vas slušaju, koje zanima šta imate da kažete ili ponudite, oni su, prvo vaša publika, a zatim i kupci vašeg proizvoda ili usluge.

Prva stavka pri određivanju ciljne grupe, jeste da znate da ista ne može – niti treba – biti svako. Morate izabrati nišu za koju kreirate sadržaj, kojoj plasirate svoj proizvod ili usluge. Ukoliko želite da budete za svakoga, nećete biti ni za koga, stoga se morati osloboditi želje da se dopadnete svima. Umesto toga, treba da svesno izaberete do koga tačno želite da doprete. Za početak, zamislite samo jednu osobu kojoj se obraćate. Kako ona izgleda, gde radi, čime se bavi, koji su joj hobiji, šta želi, koliko zarađuje, koji su njeni strahovi? Koliko ima godina? Gde živi? Sa kakvim se problemima tj., izazovima susreće? Šta je čini srećnom, zadovoljnom, šta je pokreće i inspiriše? Kakva je njena svakodnevnica, stil života? Ta osoba je skelet celokupne ciljne grupe, ona je vaš idealan kupac ili korisnik vaše usluge – stoga, u skladu sa njom kreirajte svoj sadržaj.

Takođe, usled kreiranja sadržaja koji, pre svega, pruža vrednost – fokusirajte se na jednu stvar u kojoj ste dobri, najbolji, u kojoj briljirate. Postavite se kao ekspert, predstavite se jasno i glasno publici, a ciljna grupa će se zatim sama iskristalisati i postati savršeno jasna. Grupe ljudi koji vas vole i cene vaš rad, kao i onih koje ne zanimate ili vas ne podržavaju – spontano će se selektovati, a to će pomoći vašem biznisu da raste. Znati za koga jeste, a za koga niste, veoma je bitna stavka koju mnogi nažalost zanemaruju, pogotovo na početku kreiranja biznisa.

Ono što je bitno jeste i to da se uvek fokusirate na one koji ostaju, razumeju šta radite i žele da vas podrže, a nikako na one koji odlaze, ignorišu, ne razumeju, kritikuju. Oni ne treba da vas zanimaju, jer njima nisu namenjeni niti vi, niti vaš rad. Ne gubite dragoceno vreme pokušavajući da ubedite bilo koga u svoju vrednost.

ciljna grupa

Primer – ukoliko prodajete najukusnije, najsočnije burgere od najkvalitetnijeg mesa, mnogi vegani će, sasvim sigurno, kritikovati vaš rad, ne želeći da vas podrže. Razumljivo, neće kupiti vaš proizvod jer i nije za njih, što je potpuno logično.

Ipak, to ne govori ništa o vašem proizdodu, već vam samo daje do znanja ko je vaša ciljna grupa i na koga treba da se fokusirate – a to svakako nisu ljudi koji se opredeljuju za veganski način života.

Pri određivanju ciljne grupe, veoma je bino i da razlikujete hobi od biznisa. Hobi je nešto što radite isključivo jer vi u tome uživate i jer vama pričinjava zadovoljstvo. Biznis je nešto što radite da biste pomogli drugima i kao posledicu, zaradili novac; stoga jasno definišite šta je to nešto (pomažem x da postigne y), i pri obraćanju budite kristalno jasni, konkretni, precizni i sažeti, na taj način ciljna grupa lakše će doći do vas, razumeti da li je vaša usluga ili proizvod za njih ili ne. Upoznajte ljude kojima se obraćate. Napravite detaljan plan i krenite u akciju.

Nikada ne trošite energiju na one za koje niste, već sav fokus prebacite isključivo na one za koje jeste.

Upravo fokus, dobro raspoloženje, optimizam, kvalitetan sadržaj, vera u sebe i iskrena želja da se pruži vrednost, dovešće vaš biznis do najviših visina – a ljudi koji su vaša ciljna grupa to će, prirodno i spontano prepoznati i biti privučeni prema vama, poput magneta.

Portal

Komentariši

Kliknite Ovde Da Postavite Komentar

Pridružite se našoj zajednici i čitajte nas prvi!