Biznis Digitalni marketing Marketing Preduzetništvo

Kako definisati tržišnu nišu?

Zašto ljudi kupuju? Postoji mali milion razloga, ali naposletku svode se na to da – kupuju, jer su se sve kockice poklopile; jer vam veruju, jer žele da postignu rezultat koji ste vi postigli, jer im vaš proizvod ili usluga odgovaraju senzinbilitetu, jer baš vama žele da daju svoje vreme i novac.

Pri kreiranju biznisa, često nismo sigurni kome se obraćamo. Pogotovo, ukoliko smo na početku – nismo sigurni koju bravu otključava baš naš ključ. U svetu marketinga, savet koji često čujemo je – prvo pronađi bravu, a zatim napravi ključ. Stoga, pre nego što kreirate proizvod, oslušnite tržište, vidite šta im treba. Sagradite publiku, zajednicu za svoj brend; upoznate publiku, a zatim, na osnovu onoga što vam ona govori – kreirajte baš ono što joj treba, i niša će se sama iskristalisati.

Autentična publika su ljudi koji vole vas i sve ono što vi radite. Niša je mali deo te publike koja će kupiti ono što prodajete.

Dakle, da biste definisali nišu za svoj proizvod ili uslugu, istražite tržište. Pitajte ljude šta im treba, identifikujte probleme koji ih muče, a zatim im ponudite rešenje.

U terminologiji, niša je specijalizovani segment tržišta. Niša su ljudi koji će svojim novcem kupiti vaš proizvod ili uslugu – niša su odgovarajući ljudi kojima treba baš ono što vi nudite.

Takođe, niša se fokusira na pojedinca i na manjinu kojoj se obraćate, manjinu za koju vaš proizvod ili usluga jesu, ali upravo ta manjina i jeste bitna.

Ukoliko vas na socijalnim mrežama prati na hiljade ljudi – te hiljade nisu važne, presudna je nekolicina koja će da konvertuje, nekolicina tih ljudi koja će se odlučiti da u moru izbora izabere baš vas, i da baš vama pokloni svoje poverenje i svoj novac.

Pri kristalno-jasnoj identifikaciji niše, vraćamo se na početak – tačnije, na kvalitet proizvoda ili usluge, na vrednost koji pružate. Vrednost je srž svakog biznisa i na osnovu iste, dolazi se do klijenata, tačnije niše – baš onih ljudi za koje vaš proizvod ili usluga jesu. Takođe, stavka koja je od izuzetne važnosti jeste, ne samo da privučete ljude koji za vas jesu, već da odbijete sve koji za vas nisu. Na taj način, znaćete da je vaša marketing niša baš vaša, da je došlo do prirodne selekcije ljudi koji vam odgovaraju i kojima vi odgovarate, kako ne biste gubili dragoceno vreme na ove druge.

U biznisu, kao i u životu – vreme je jedina stavka koja se nikako i nikada ne može povratiti, stoga je i najvrednija.

Kako biste privukli ljude koje za vas jesu, potrebno je da, bez zadrške, budete baš ono što jeste.

Potrebno je da ispričate svoju priču. Ne šablonsku, ne po uzoru na konkurenciju, ne po uzoru na ono što u biznisu prolazi ili što mislite da će proći – već autentično svoju, priču koja je skup svega što jeste, što ste prošli, što ste prevazišli, skup uspona i padova u vašem životu.

tržišna niša

Ljudi, naposletku, i na početku – kupuju priču.

Dobra priča je ono što privlači i drži pažnju, ono što pokreće i motiviše, ono sa čime se publika identifikuje.

Sa pričama se ljudi povezuju, za iste vezuju.

Pored dobre priče, da biste privukli ljude koji su za vas, tj. vašu tržišnu nišu, bitno je:

  • Kristalno jasno predstaviti sebe u svoj proizvod/uslugu
  • Pružiti vrednost
  • Poslati pravu poruku
  • Imati dobru reputaciju
  • Istinski razumeti klijenta, znati šta ga muči, boli, usrećuje, zbunjuje
  • Testirati tržište

U određenim slučajevima, istražiti stavke kao što su: kulturne norme, demografska situacija, kupovna moć potrošača i brojni drugi faktori

Pronalaženje odgovarajuće niše idealno je za male preduzetnike koji se ne fokusiraju na broj, kojima je kvalitet bitniji od kvantiteta, i koji svoj novac, vreme i energiju biraju da usmeravaju na prave, odabrane ljude, ne gubeći iste na one pogrešne.

Portal

Komentariši

Kliknite Ovde Da Postavite Komentar

Pridružite se našoj zajednici i čitajte nas prvi!