Vaše reči kreiraju vaš svet, birajte ih pažljivo. Takođe, cilj prodaje nije da “jurite” klijente da im nešto prodate, već obrnuto – da budete toliko dobri da klijenti “jure” vas kako bi kupili to što nudite.
Copywriting je često sinonim za moć ubeđivanja – ubeđivanje klijenta da, prvo obrati pažnju na ono što pričate, a zatim kupi vaš proizvod ili uslugu.
Kao takav, copywriting nije blizak svima i može se činiti odbojnim; ipak, nema potrebe ubeđivati nikoga u bilo šta – ukoliko je vrednost koju plasirate iskrena i autentična, ujedno će biti i dovoljna da se klijent odluči na akciju; saradnju sa vama ili kupovinu vašeg proizvoda.
Svakako, postoji nekoliko načina – tačnije, koraka – kako da poboljšate svoje copywrting sposobnosti pri predstavljaju svog proizvoda/usluge, a oni su sledeći:
Vizija
Vizija je ono što klijent ima pre, i ono što želi da želi da ostvari nakon saradnje sa vama. Opišite jasno i precizno šta tačno dobijaju ako izaberu vas. Recimo, ukoliko se bavite fitnesom, objasnite klijentu tačno na koji će se način njegov život poboljšati nakon saradnje sa vama, ukoliko postigne željene rezultate (smanji telesnu težinu, koriguje svoj izgled, zdravlje, itd.). Vizija je jednako cilj. Vizija inspiriše i pokreće na akciju. Takođe – nemojte obećavati ispunjavanje nečije vizije niti garantovati rezultat, već samo precizno i iskreno objasnite čemu stremite i u šta verujete.
Problemi
Problemi su situacije koje će se, ili bi se potencijalno mogle naći na putu od vizije do rezultata vašeg klijenta. Situacije u kojima se može zadesiti, stvari na koje će moći ili neće moći da utiče, nešto što možda neće u prvi mah znati kako da uradi. Problemi, prepreke, zbunjenost … sastavni su deo svakog putovanja, i naposletku, postaju vaša autentična priča o uspehu. Bitno je identifikovati ih kako bismo ih što bezbolnije rešili, a zatim nezaustavljivo i hrabro nastavili putem ostvarenja cilja.
Dijagnoza
Dijagnoza je identifikacija problema, tačnije srž istog. Dijagnoza jednako je reč zašto. Zašto vaši klijenti imaju problem. Ako jasno definišemo zašto u startu, ukoliko već na početku kristalno jasno shvatimo šta je koren problema i koji su uzroci istog, velike su šanse da ćemo moći da ga izbegnemo. Dijagnoza ujedno znači i istinsko, iskreno razumevanje klijenta kako bismo mu što bolje pomogli da reši problem.
Rezultati
Vizija je nada, inspiracija, ono što bi potencijalno moglo da se desi ukoliko klijent koristi vaš proizvod ili uslugu. Vizija je ono što bi moglo da se desi, ka čemu se stremi, dok je rezultat nešto što je već postignuto, nešto što se već desilo u vašem, ili životu nekog vašeg klijenta. Rezultat je priča koju ćete predstaviti potencijalnim saradnicima, priča o vašem uspehu, ili uspehu klijenta koji je koristio vašu uslugu ili proizvod.

Proces
Proces je ono gde zapravo počinje markting proizvoda. Proces je sinonim za metode koje koristite, identifikacija i objašnjenje načina na koji će se rešiti prethodno identifikovani problem a zatim postići željeni rezultat. Proces = kako. Detaljno i iskreno objašnjenje procesa izuzetno je bitno, jer utiče na to da vam klijent veruje i izabere baš vas. Proces je zadobijanje poverenja klijenta. Pre objašnjenju procesa klijent se poistovećuje sa vama, vidi da li mu usluga ili proizvod koje nudite odgovaraju i odlučuje se za saradnju, stoga je jasno objašnjenje procesa, korak po korak, od presudne važnosti.
Strast
Strast je objašnjenje zašto radite to što radite. Svakako, svaki posao radi se zbog novca – ali to nije, niti sme biti jedini cilj. Strast je nešto što vaš pokreće da budete najbolji u tome što radite, a samim tim pomognete i drugima. Strast je življenje svoje svrhe, a to se ne može lažirati.
Strast prema biznisu, prema onome što radite ili stvarate je ono ko ste vi zaista. Objasnite to klijentu, i ukoliko “klikn” – čestitamo, pronašli ste svoju ciljnu grupu, svoju nišu, a samim tim već ste na pola puta do prodaje svoje usluge ili proizvoda. Upravo iz tog razloga, momenat gde objašnjavate zašto nešto radite jeste taj kada publika rezonuje sa vama ili ne.
Kredibilitet
Sve gorepomenute stavke zapravo se stapaju u jedno – kredibilitet. Ukoliko ste jasno objasnili rezultate, proces, strast… sumirali ste vaš biznis, na osnovu čega je klijent dobio jasnu sliku zašto ste baš vi sposobni da mu rešite problem i zašto baš sa vama želi da sarađuje. Pored toga, postoje i tradicionalni načini da predstavite svoj kredibilitet – kao što su godine iskustva, broj klijenata sa kojima ste do sada sarađivali, opis iskustava koja ste imali, projekti na kojima ste radili. Kredibilitet je skup metrika, jasno ih definišite i objasnite.
Pomenute stavke mogu biti od izuzetne koristi ukoliko predstavljate sebe, svoje usluge ili proizvod na svom websajtu. Ako vam pisanje nije blisko, možete snimiti i kratak, 10-15minutni video.
Ove stavke čine ono što vaš biznis jeste, i ono u šta verujete. Najbitnije, tokom procesa pisanja/snimanja ne trudite se da budete savršeni, već iskreni i autentični.
Komentariši