“Glavna karakteristika čina volje jeste postojanje svrhe koju treba ostvariti, jasna vizija cilja.” Robert Asađioli, Čin volje
Cilj uspešnog biznisa jeste da, ljudi do kojih nekada niste mogli da dođete – sada praktično preklinju da rade sa vama. Takođe, poenta nije da vučete bilo koga za rukav, već da se pojavite, budete to što jeste, iskreno i autentično, ponudite to što imate, a zatim, da ljudi koji shvate vašu vrednos gotovo jure da sarađuju sa vama i da vam daju novac.
Kakvi god ljudi, u životu i u biznisu, nekad mogli da budu… ukoliko im pomognete, ukoliko ih učinite boljim, uspešnijim, bogatijim, ukoliko primenom vašeg saveta ili usluge prosperiraju na bilo koji način – prirodno, imaće potrebu da vam se zahvale, želeće da vam daju novac i na taj način da se oduže za pomoć koju ste im pružili.
U jednom od prošlih tekstova na Admedia portalu, bilo je reči o vašem programu razvoja biznisa; prezentovano je sedam ključnih koraka, sedam stavki o kojima bi trebalo da razmislite, koje treba da detaljno analizirate. Prva stavka bio je vaš primarni cilj, a danas ćemo detaljnije diskutovati o istom.
Da biste stigli tamo gde idete, bitno je da znate, jasno i precizno, kuda ste tačno krenuli – bitno je da imate cilj.
Da biste dobili ono što želite, morate znati šta želite, do detalja.
Jedna od stvari koju smo naučili u knizi Mit o preduzetništvu, Majkla Gerbera, jeste to da prva tačka našeg dnevnog reda nije naš biznis, već smo to mi. Takođe, prema Gerberovim rečima život i biznis nisu isto, iako biznis igra značajnu ulogu u životu. Ipak, pre nego što utvrdite koja je tačno uloga biznisa u vašem životu, postavite sebi sledeća pitanja – Šta je za mene najvrednije? Kakav život želim? Kako želim da moj život izgleda? Kakva osoba želim da postanem?
Vaš primarn cilj predstavlja odgovore na sva ta pitanja.

Takođe, priča koju biste želeli da neko o vama ispriča na samom kraju vašeg života – to je vaš primarni cilj.
Sve što treba da uradite da biste počeli na kreiranju ove priče jeste to da shvatite svoj život ozbiljno. Da mu nađete smisao i da, aktivnim putem pretvorite svoj život u ono što želite da bude. Jednostavno je, ali nije lako. Ipak, apsolutno je neophodno ukoliko vaš biznis treba da ima još neko značenje osim pukog posla. Ukoliko je vaš biznis deo vaše životne priče, ako će predstavljati doprinos ostvarenja vašeg sna, ako će postati značajna komponenta vašeg primarnog cilja – onda svom biznisu morate precizno i jasno objasniti šta je tačno vaš primarni cilj.
Bez jasne slike toga kakav život želite da imate, nećete nikada moći da počnete da ga živite.
Bez primarnog cilja ne biste znali koji je vaš prvi korak, kako meriti napredak, gde ste trenutno, koliko ste već postigli, koliku razdaljinu treba da pređete?
Kao i kod kompanija u zreloj fazi, veliki ljudi su oni koji tačno znaju kako su dospeli tu gde jesu.
Veliki ljudi imaju viziju svojih života i svakoga dana razvoj iste vežbaju; posvećeno, istrajno, uporno. Oni rade na svojim životima, a ne samo u svojim životima. Da li uočavate razliku?
Velike ličnosti kreiraju svoj život, dok ostali dopuštaju da njihov život kreira njih.
Don Huan, u knjizi Karlosa Kastanede Odvojena stvarnost, rekao je: “Razlika između ratnika i običnog čoveka je u tome što ratnik na sve gleda kao na izazov, dok običan čovek sve posmatra ili kao blagoslov, ili kao kletvu.”
Pre nego što započnete sopstveni biznis – ili pre nego što mu se sutradan vratite – postavite sebi nekoliko krucijalnih pitanja:
Kako želim da izgleda moj život?
Kakav želim da bude moj život iz dana u dan?
Šta bih želeo da mogu zaista da kažem o tome šta znam u svom životu, o svom životu?
U kakvom odnosu bih želeo da budem sa drugim ljudima u mom životu?
Šta bih želeo da ljudi misle o meni?
Šta bih želeo da radim za dve godine? Za deset godina? Za dvadeset godina? Na samom kraju života?
Šta bih posebno želeo da naučim tokom svog života – u duhovnom, fizičkom, finansijskom, tehničkom i intelektualnom smislu? U pogledu međuljudskih odnosa?
Koliko će mi novca biti potrebno za stvari koje želim da obavim? Kada će mi taj novac zatrebati?
Pomenuta pitanja samo su neka od onih koja biste mogli postaviti sebi prilikom kreiranja svog primarnog cilja – cilja koji određuje sve u vašem životu, pa tako i vaš biznis.
Odgovori na ova pitanja postaće standardi na osnovu kojih možete da merite napredak u svom životu. Ako nema takvih standarda, vaš život će besciljno plutati, bez svrhe i bez značaja.
U tom smislu, primarni cilj je vizija koja je neophodna da se vaš biznis uvede u vaš život i vaš život u biznis.
Odgovori na ova pitanja daće vam svrhu, pronađite je.
Komentariši