Danas vam, u moru marketinških i biznis termina donosimo priču u nečemu malo drugačijem – predstavljamo sagu o jednom od magova modne industrije i pažnju usmeravamo na preduzetništvo u svetu umetnosti, tačnije mode. Iako reči biznis i umetnost često, čini se, ne idu zajedno, one su usko povezane, a svaki vid umetnosti, ukoliko od istog želite zaraditi, neophodno je predstaviti na odgovarajući način, prodati, usmeriti se na marketing i svoju kreativnost obojiti svim bojama preduzetničkog duha.
Thierry Mugler je vizionar, kreator budućnosti, profesionalac, kreativac, ali i vrsni biznismen. Već 40 godina uspešno pliva u modnom svetu, stvarajući fenomenalne kreacije nosivog futurizma koji predstavlja pravo osveženje za sve ljubitelje mode.
Francuski kreator i vrhunski poznavalac mode, posle pauze od par godina vratio se svom poslu na velika vrata – a u svoj brend uveo je brojne promene; sladunjave parfeme Angel i Angel Men, prevazišao je nešto agresivnijom mirisnom notom Womanity parfema. Muglerov cilj je da se uvek razlikuje od drugih, i kad svi ostali idu na jednu, on krene na drugu stranu.
Prvo pravilo njegovog poslovnog uspeha, zapravo je zlatno pravilo svakog biznisa, a to je – autentičnost. Upravo to čini ga prepoznatljivim i uvek drugačijim od drugih. Njegov godinama građen brend danas je sinonim za jedinstvenost i ljude koji ispadaju iz normi i kalupa. Baš kao i Thierry, svaki biznis zasniva se na tome što treba biti neopozivo svoj.
Muglerov radni prostor, za razliku od njegovih kreacija, nema prizvuk ekcentrizma. Muglerova kancelarija sva je belom i u staklu, svedena i veoma čista, uređena veoma sterilno. Njegove kreacije, sa druge strane, gotovo su vizuelna umetnička dela. Njegov studio nalazi se u blizini Pompidou Centra u Parizu, u njemu Thierry provodi enormne količine vremena, a dva meseca pre izlaska kolekcije iz njega i ne izlazi.
Rođen je 1948. u Strazburu, a sa 24 godine seli se u Pariz, gde odlučuje da se posveti svojim strastima koje su praktično uključivale sve vidove umetnosti, od klasičnog baleta koji je plesao godinama i bio član prestižne nacionalne Rhin Opere, preko dizajna enterijera i slikanja, pa do stvaranja inovativnih i jedinstvenih modnih kreacija.
Na glasu kao ne tako prijatan za saradnju, često u svom zatvorenom svetu i lošeg raspoloženja, kreator voli da radi u tišini i sam sa sobom. U svojoj poslednjoj, veoma uspešnoj knjizi Fashion Fetish Fantasy, objavljenoj prvo u Engleskoj a zatim i širom sveta, prikazuje kolekciju fotografija svog rada u proteklih dvadeset godina. Kroz živopisne fotografije, jasno se može videti ko je zaista Thierry Mugler i šta čini srž njegovog stvaralaštva – a to je dašak provokacije elegantno upakovane u glamur, kombinovane sa buntovnim stilom. Doza fetišizma je takođe svepristutna i zbog toga Muglerove kreacije neretko nailaze i na neodobravanje.

Mugler, zapravo, nije samo kreator već multimedijalni umetnik koji čini se, ima uspeha u svakom projektu koji lansira, za šta je, bez sumnje, zaslužan njegov preduzetnički duh i uspešno plivanje u svetu biznisa. Neke od fotografija objavlje u pomenutoj knjizi nastale su u njegovim tinejdžerskim godinama. Svoje detinjstvo, iako preplavljeno kreativnošću, naziva veoma teškim, veoma dosadnim, i veoma usamljenim. Njegov otac je bio lekar, dok je njegova majka nosila titulu najelegantnije žene u gradu. Veliki deo onoga što je danas, Mugler je pokupio upravo od svoje majke, koja je u njegovim očima bila kompletna zvezda – neko ko je kipeo od kreativnosti, prefinjenosti i izvanrednog stila. Njegova majka bez sumnje bila je njegova prva muza, iako ističe da nikada nisu bili preterano bliski. Mugler nikada nije bio preterano blizak sa bilo kim, uključujući celokupnu porodicu i prijatelje.
Korenovi Muglerove kreativnosti, ipak, leže upravo u njegovom detinstvu. Još pre preseljenja u Pariz, odrastajući u Strazburu, provodio je dane u dugim šetnjama neotkrivenim ulicama grada, pisanju scenarija, kreaciji neobičnih kostima i učestalim odlascima u pozorište, koje je mu je uvek bilo jedan od glavnih vidova inspiracije.
Već sa 14 godina, primljen je u školu dekorativne umetnosti u Strazburu, i to dve godine ranije od uobičajene starosne dobi polaznika (16). Ipak, talenat ne bira ni vreme ni mesto, a zahvaljujući nesvakidašnoj količini istog, Thierry Mugler je sebi obezbedio je sebi mesto u ovoj prestižnoj školi. Ipak, studije dizajna naprasno napušta ne bi li se posvetio plesu, pridružujući se brojnim balestskim trupama, nakon čega se seli iz porodičnog doma, i sa niskom platom baletana uspeva da iznajmi minijaturni stan u gradu. Po preseljenju u Pariz, kreće u aktivnu potragu za ozbiljnom plesnom kompanijom. Nakon par godina vraća se dizajnu a njegov fokus postaje moda. Njegove kreacije bile su pune detalja i u duginim bojama. Kada je reč o njegovom odevanju, imao je običaj da spaja nespojivo praveći nezamislive kombinacije kao što su, na primer, plastični šešir u obliku orhideje, i elekrtično zelena jakna sa šerpa plavom dugmati u obliku zvezde. Kreirajući sopstveni modni svet i sopstvena modna pravila, odbijajući da se stopi sa masom, ubrzo je postao prepoznatljiv a njegov rad priznat, polako se penjući do samog vrha modne industrije.
Njegovi prvi koraci u svetu mode bili su sitni, ali ne i beznačajni – jedan od prvih poslova bilo je uređenje nekih od najpoznatijih pariskih izloga. Muglerova karijera nastavlja se u vidu honorarnog dizajniranja, a jedan od prvih angažmana beleži kreairanje za pariski brend Cafe de Paris. Godine 1974, lansirao je svoju prvu samostalnu kolekciju i robnu marku Thierry Mugler, koja je doživela momentalni uspeh i bila odskočna daska u njegovom daljem poslovnom angažmanu. Njegova modna linija počela je da se prodaje u nekim od butika i robnih kuća na glasu, kao što su Browns u Londonu, kao i Neimann Marcus i Saks u Americi. Muglerove krecije danas su poznate širom sveta, a ono što im je zajedničko jeste prikaz ljudske seksualnosti na jedan veoma specifičan, sanjarski način. Danas, ovaj modni kreator broji milione na bankovnom računu – upravo zahvaljujući tome što nije odustao kada je bilo najteže (jedno od prvih pravila preduzetništva), i tome što je uvek verovao u sebe i ono što radi.
Njegova nova kolekcija za leto 2021, iako je jednostavna i mahom crne boje, obiluje smelim detaljima koji je izdvajaju i čine upečatljivom.
Ukoliko zapamtite jednu reč u vezi sa Muglerom, neka to bude upravo smelost. Smelost će vas, bez obzira na to kojim se biznisom bavite, dovesti daleko i preći apsolutno sve granice uspeha.
Komentariši