Kada je reč o bilo kojoj vrsti biznisa, izuzetno je bitno da sve što nudite klijentu bude autentično.
Samopouzdanje nije izuzetak.
Iskreno, autentično, briljantno.
Istinsko samopouzdanje donosi novac. Privlači ga, na jednostavan način, bez previše muke, bez mistifikacije.
Kako? Tako što ćete, na svom preduzetničkom ili bilo kom drugom putu – biti isključivo to što jeste. Tako što nećete pričati isto što i svi, nećete nuditi isto što i svi, nećete se oblačiti isto kao i svi, niti poslovati na način na koji svi posluju. Tako što ćete naći svoj način, ako treba potpuno ga izmisliti, prilagoditi sebi, svojim standardima, svojim metrikama uspeha, svojim željama, a zatim ga prilagoditi svom tržištu.
Samopouzdanje – u poslu i u životu, jeste mišić koji se vežba – godinama.
Iskustva kroz koja prolazimo, situacije i izazovi sa kojima se susrećemo, padovi i usponi, zatim ponovni padovi… iznova i iznova. Odbijanje, pre nego što budemo prihvaćeni.
Brojni gubici pre jednog, najvažnijeg dobitka.
Samopouzdanje se stiče tako što znate svoju vrednost, a ukoliko u istu niste sigurni, radite na njenom građenju, svakodnevno, dugo i uporno, neprestano.
Tek kada budete svesni sebe, tek kada budete imali pokriće za sve što jeste, sve što nudite, sve što konkretnim rezultatima postižete, tada ćete bez pardona moći da naplatite sve što želite, tačno onoliko koliko želite.
I tada će ljudi spontano, istinski želeti da plate bez toga da ih ubeđujete, jurite, dokazujete bilo kome, bilo šta.

Novac prati samopouzdanje, tačnije lepi se za njega. Ukoliko želite više novca, radite na svom samopouzdanju, recept je jednostavan.
Poznati izraz ‘fake it till you make it’ često se primenjuje u marketingu – neretko se propagira brzinsko snalaženje, propagiranje nečega lažnog ili polu-lažnog, plasiranje nečega što možda nije iskreno i autentično, kako bi se došlo do što većeg broja kupaca, korisnika, klijenata. Ovakav način biznisa je pogrešan, u krajnjoj liniji i neisplativ.
Bez obzira na to da li zaradite novac kroz lažno samopouzdanje, rezultat svakako neće biti na duže staze. Ipak, kako generisati autentično, istinsko samopouzdanje? Tako što ćete kroz rad na sebi, biti tačno to što jeste, a bivajući iskreni u predstavljanju sebe i svog biznisa – lako ćete privući publiku koja se identifikuje sa vama. Isto tako, odbićete one za koje vaš biznis ili vi niste, i one koji ujedno nisu za vas. Upravo na taj način stiče se samopouzdanje, ono se akumulira kroz godine, procese, iskustva.
U životu, pa ni u biznisu, ništa ne mora da bude perfektno, već samo vredno i autentično. Ne morate ulagati mnogo novca ako ga nemate. Bitno je u datom trenutku raditi sa onim što imate, na najbolji mogući način. Samopouzdanje se dobija tako što skočite kada ste najmanje spremni za skok, tako što se bacite u vatru kada se to najmanje očekuje od vas. Ne žurite, pravite greške, i verujte procesu.
Sticanjem samopouzdanja stičete veru u sebe, a zatim veru drugih u vas.
Sticanjem vere i poverenja klijenata, dolazi i novac, prirodno i lako.
Komentariši