fbpx
Biznis Ekonomija Marketing

Marketing komunikacije i vrednost brenda

marketing

Marketing komunikacije predstavljaju sredstva pomoću kojih kompanije pokušavaju da informišu, ubede i podsete potrošače – direktno ili indirektno – o proizvodima i brendovima koje prodaju. Marketing komunikacije na izvestan način prestavljaju i “glas” brenda i sredstva pomoću kojih se uspostavlja dijalog i gradi odnos sa potrošačima.

Marketing komunikacije obavljaju mnoge funkcije za potrošače. Potrošačima može biti rečeno ili pokazano kako se proizvod koristi i zašto se koristi, kakve ga osobe koriste, kao i kada i gde ga koriste; potrošači mogu da saznaju nešto o onome ko proizvodi dati proizvod i šta predstavljaju kompanija ili brend; potrošači se mogu podstaći ili pak nagraditi za probu ili korišćenje proizvoda.

Marketing komunkacije omogućavaju kompanijama da svoje brendove povežu sa drugim ljudima, mestima, događajima, brendovima, iskustvima, osećanjima i stvarima. Marketing komunikacije mogu doprineti vrednosti brenda tako što čine da brend ostane zapamćen i što oblikuje imidž brenda.

marketing strategija

Iako je oglašavanje često centralni element programa marketing komunikacija, obično nije i jedini – pa ni najvažniji – ako govorimo o izgradnji vrednosti brenda. Miks marketing komunikacia sastoji se od šest osnovnih modela komunikacije:

1. Propaganda (oglašavanje) – svaki plaćeni vid nelične prezentacije i promocije ideja, proizdvoda ili usluga od strane datog sponzora.

2. Unapređenje prodaje – niz kratkoročnih inicijativa s ciljem podsticanja probe ili kupovine proizvoda ili usluga.

3. Događaji i iskustva – aktivnosti i programi koje sponzoriše kompanija i koji su dizajnirani s ciljem kreiranja dnevne ili specijalne interakcije u vezi sa proizvodom.

4. Odnosi s javnošću i publicitet – niz programa dizajniranih s ciljem promovisanja ili zaštite imidža kompanije ili njenih individualnih proizvoda.

5. Direktan marketing – korišćenje pošte, telefona, faksa, e-maila ili interneta s ciljem direktne komunikacije sa određenim ili potencijalnim kupcima, kao i dobijanja odgovora od njih ili započinjanja dijaloga sa njima.

6. Lična prodaja – interakcija licem u lice sa jednim ili više potencijalnih kupaca s ciljem prezentacija, davanja odgovora na pitanja i pribavljanja narudžbi.

Izvor: Kotler/Keller, “Marketing menadžment”

Pridružite se našoj zajednici i čitajte nas prvi!