Ukoliko kompanija dobro sprovede e-mail kampanju, ona ne samo da može da izgradi odnose sa kupcem već može da ostvari i dodatni profit. E-mail kampanja podrazumeva samo deo troškova “d-mail” kampanje ili kampanje direktne pošte. Na primer, kompanija Microsoft potrošila je oko 70 miliona dolara jedne godine na kampanje slanja redovne pošte. Danas ona šalje 20 miliona e-mail poruka svakog meseca i to po znatno nižim troškovima u odnosu na troškove kampanja u kojima se šalje redovna pošta. Zatim, kada se uporedi sa ostalim formama online marketinga, e-mail kampanja svakako je u prednosti. Stopa klika na baner reklame opala je na manje od jednog procenta, dok se stopa klika na dobro osmišljene e-mail poruke kreće na oko 80%.
Navedene su bitne smernice koje primenjuju vodeći e-mail marketari:
Dajte kupcu razlog da vam odgovori – Kompanije bi trebalo da stimulišu pojedince da čitaju email poruke i online reklame, te da ponude e-mail igrice, takmičenja i nagradne igre.
Personalizujte sadržaj vaših e-mail poruka – iSourse kompanije IBM šalje se svake nedelje direktno na e-mail kupaca na poslu i u njima se isporučuju samo “vesti koje oni sami izaberu” poput najava i nedeljnih novih obaveštenja. Kupci koji pristanu da im se šalju informatori biraju sa liste one teme koje ih zanimaju.
Ponudite nešto što kupac ne može da dobije preko direktne pošte – Pošto e-mail kampanje mogu brzo da se obave, one mogu da ponude pravovremene informacije. Kompanija Trevelocity često šalje email kampanje u kojima daje ponudu jeftinih avio karata za one koji ih kupuju u poslenjem trenutku. Klub Med pomoću email poruka nudi neprodate, a snižene paket aranžmane za odmor i to potencjalnim kupcima iz svoje baze podataka.
Omogućite kupcima da se lako odjave – Veoma je važno da online kupci imaju pozitivno iskustvo kada je reč o odjavljivanju. Prema najskorijim studijama, prvih 10 % web korisnika koji vrlo često komuniciraju online, uglavnom prenose svoje mišljenje putem emaila svojim prijateljima.
Online trgovci suočavaju se sa mnogim izazovima kada žele da prošire korišćenje e-trgovine u javnosti – Kupci moraju osećati da je informacija koju od njih dobijaju poverljiva i da drugi za nju neće saznati. Kupci moraju da veruju u sigurnost online transakcija. Kompanije moraju da podstaknu komunikaciju tako što će postojeće i potencijalne kupce navoditi da šalju svoja pitanja, predloge, pa čak i žalbe putem e-mail poruka.
Na pojedinim sajtovima nudi se opcija “call me” – kupac može da je odabere, a potom će ga pozvati predstavnik prodaje spreman da odgovori na sva pitanja. Predstavnici odeljenja za usluge kupcima mogu brzo da odgovore na poruke te vrste. Promućurni online marketari odgovaraće brzo, slati informatore, ponude specijalnih proizvoda ili promotivne ponude na osnovu istorije kupovina, podsetnike u vezi sa neophodnim servisom ili obnovom garancije ili pak obaveštenja o specijalnim događajima koje organizuju.
Direktni marketing mora da se integriše sa ostalim komunikacijama i aktivnostima kanala. – Na ovaj način grade se profitabilni odnosi sa kupcima.
Maloprodavci kao što su Nordstrom, Neiman Marcus, Saks Fifth Avenue i Bloomingdales redovno šalju kataloge da bi dopunili prodaju na samim prodajnim mestima.
Komentariši