“Čak iako ako ste na pravom putu, bićete pregaženi ukoliko na istom samo stojite.” Will Rodgers
Kada je reč o započinjanju sopstvenog biznisa – postoji niz pravila koja treba ili ne treba da sledite. Ipak, najbitnije od svega jeste – kreirajte sopstvena pravila, a na putu pokupite sve što vam odgovara od ostalih.
Bitno je imati svoj tempo i osluškivati sebe.
Bitno je ostvarivati svoje, a ne tuđe ciljeve.
Bitno je biti disciplinovan, ali sa svrhom.
Bitno je znati svoje zašto.
Postoje brojni biznis principi, parametri, modeli i primeri. Danas, fokusiramo se ne stoicizam u biznisu. Šta je, zašto je bitan i na koji način se određeni drevni principi uspešno mogu primeniti na današnjicu.
Svaki izbor ima određenu cenu – višu ili nižu, a mi sami biramo da li je želimo platiti. U tom slučaju nikada nećemo izdati sebe, što je na kraju dana najbitnije.
Principi stoicizma dobro su nam poznati, a drevni saveti stoika mogu se primeniti, veoma kvalitetno i mudro i na moderno doba. Modeli biznisa i preduzetništva ogledaju se u izržljvosti, upornosti, jasnom fokusu, disiplini. Preduzetništvo, pomenuto je nebrojeno mnogo puta, nije za svakoga već samo za manjinu. Za odabranu, najizdržljiviju manjinju – preduzetništvo je nemirno more u kome samo najjači opstaju. Mentalna snaga ovde je presudna, kao i upornost i spremnost da se nastavi dalje kada je najteže.
Kada vam je najteže, prisetite se mudrih reči Marka Aurelija:
1. Prepreka je put
2. Ego je vaš neprijatelj
3. Smirenost je ključ uspeha
4. Aplauz i slava su bezvredni
5. Život je kratak
Stoicizam i minimalizam vrlo su bliski, a kada birate na šta trošite svoj fokus u biznisu, trošite ga na mali, ali pažljivo odabrani broj stavki. Stavljajte kvalitet daleko pre kvantiteta, a suštinu pre forme. Slušajte sebe i gradite biznis u skladu sa svojim pravilima. Budite posvećeni i hrabri, odgovorno birajte svoje bitke. I ne zaborvite, drevna filozofija zvana stoicizam može biti ključ uspeha bilo kog biznisa modernog doba. Istinske vrednosti su vanvremenske, a kada je o stoicizmu reč, najznačajnije su – percepcija, akcija i volja.
Za dodatne smernice i savete, pogledajte Ted Talk o stoicizmu u biznisu, kao i instagram profil / websajt Daily Stoic.
Komentariši