fbpx
Biznis Marketing Menadžment

Zamke u odlučivanju – najčešće greške menadžera

biznis zamke

U knjizi Decision Traps (Zamke u odlučivanju) autora Jaya Russoa i Paula Schoemakera, predstavljeno je 10 najčešćih grešaka koje menadžeri prave pri donošenju odluka, a one su sledeće:

1. Brzanje – Počinju da prikupljaju informacije i donose zaključke, a da prethodno barem nakratko ne razmisle o srži problema sa kojima se suočavaju, ili da promisle kako po njihovom mišljenju treba da budu donete takve odluke.

2. Uskogrudost – Pokušavaju da reše pogrešan problem zato što su stvorili mentalni okvir za rešavanje tog problema, uz malo razmišljanja, što ih navodi da previde najbolje opcije ili izgube iz vida važne ciljeve.

3. Nedostatak okvira kontrole – Nisu svesno definisali problem na više od jednog načina ili su nepotrebno podložni uticaju drugih.

4. Preterano poverenje u sopstveni sud – Nisu prikupljali ključne informacije o činjenicama, zbog preteranog poverenja u sopstvene pretpostavke i stavove.

5. Kratkovide prečice – Neprikladno pridržavanje “opštih načela” kao što je slepo poverenje u najdostupniju informaciju ili preveliko oslanjanje na pogodne činjenice.

6. Gađanje s boka – Verovanje da u svojoj glavi možete da držite sve informacije koje ste otkrili i zato ih “preletite”, a ne sledite sistematsku proceduru u donošenju konačne odluke.

7. Neuspeh grupe – Pretpostavka da kada u nečemu učestvuje mnogo pametnih ljudi, automatski se dolazi do dobrog izbora i zato se ne sprovodi proces grupnog odlučivanja.

8. Samoobmanjivanje u pogledu povratne sprege – Neuspeh u interpretaciji činjenica iz prethodnih ishoda, onakvih kakve jesu, bilo zbog zaštite sopstvenog ega ili zbog zavaravanja skrivenih efekata.

9. Nevođenje evidencije – Pretpostavka da će se pouke iskustva očigledno automatski ispoljiti, i da prema tome nije potrebno praviti sistematske izveštaje radi evidentiranja rezultata donetih odluka niti analizirati te rezultate na način kojim se otkrivaju ključne lekcije.

10. Nedostatak revizije procesa odlučivanja – Neuspeh u stvaranju organizovanog pristupa shvatanju sopsvenog odlučivanja, tako da stalno ostaje pod uticajem ostalih devet zamki u odlučivanju.

Da li i vi pravite neke od najčešćih, gorepomenutih grešaka u sopstvenom biznisu?

Izvori: J. Edward Russo i Paul Schoemaker Decision Traps; Kotler/Keller, Marketing Menadžment

Portal

Komentariši

Kliknite Ovde Da Postavite Komentar

Pridružite se našoj zajednici i čitajte nas prvi!