“Uspeh je hodanje od neuspeha do neuspeha – bez gubljenja entuzijazma.” Winston Churchill
Korona – reč koju već dugo ne želimo da čujemo, usled koje je život dobio potpuno drugu dimenziju i usled koje globalni haos ne jenjava već skoro 2 godine.
Ipak, pandemija je nešto što je, nažalost, izmenilo ne samo mnoge živote, već je drastično uticalo i na brojne biznise.
U biznisu se, određenim situacijama koje ne možemo promeniti – moramo prilagoditi. Nova realnost donela je nove poslove, nove načine snalaženja, opstajanja, uslovno rečeno: nove načine preživljavanja.
Svakako, jedna stvar koja će vas uvek održati bez obzira na prepreke, jeste mindset.
Pozitivan način razmišljanja bez obzira na okolnosti; nezaustavljivi entuzijazam, motivacija (i disciplina), optimizam.
U vremenu neizvesnosti, kako korisnici usluga/proizvoda, tako i biznisi – suočavaju se sa brojnim pitanjima, a jedno od njih, na koje se svode sva ostala jeste – kako prebroditi težak period?
Kako, ne samo prebroditi, već izaći jači, bolji, uspešniji? Kako sve nedaće iskoristiti u sopstvenu korist? Sasvim sigurno, svako radi najbolje što ume.
Admedia vam predstavlja nekoliko korisnih saveta kako što lakše prebroditi talase pandemije, kada je reč o biznisu:
1. Obratite posebnu pažnju na odnose sa klijentima – U teškim trenucima, bitno je znati da nismo jedini koji se sa istima suočavaju. Iako vaš biznis prolazi kroz težak period, kroz isto ili slično prolaze i vaši klijenti. Posvete im posebnu pažnju, pitajte kako su i šta možete učiniti za njih.
2. Budite prilagodljivi – Korona virus nije jedina loša stvar koja se desila i omela poslovanje mnogih. Kroz istoriju, dešavale su se daleko gore svari, na ovaj ili onaj način. U tim trenucima, vođe i vladari morali su ostati pribrani, ne odolevajući pritisku i stresu – ali istovremeno pokušavajući da se što bolje prilagode novonastalim, nemilim situacijama. Isto je i sada. Činjenice ne možemo promeniti, ali možemo promeniti sebe, promeniti plan, smisliti novi način poslovanja – prilagoditi se najbolje što možemo trenutnoj, novonastaloj situaciji pokušavajući da izvučemo najbolje umesto da potonemo.
3. Pomozite zaposlenima – Ukoliko niste solo preduzetnik i imate ljude koji rade za vas – budite tu za njih. Pitajte na koji način im možete pomoći. Teški trenuci su oni kada zajedništvo i timski rad posebno dolaze do izražaja. Vašim zaposlenima potrebni ste koliko i oni vama. Porazgovarajte sa njima i pokušajte da nađete najbolje rešenje za sve – da li je to rad od kuće, novo, drugačije radno vreme ili nešto treće – zajedničkim snagama kreirajte novi sistem poslovanja od koga će svi imati koristi.
4. Izgradite biznis putem socijalnih mreža – Moderno doba sinonim je za digitalno doba. Iako vaš biznis možda nema veze sa internetom, putem interneta svakako može rasti, putem interneta se promoviše, radi kvalitetan digitalni marketing, gradi zajednica.
Internet je ključ i izvrstan alat dopiranja do što većeg broja ljudi – generalno, a posebno u doba pandemije kada gotovo sve prelazi online. Ukoliko već niste, sada je pravo vreme da se upustite u online poslovanje i krenete sa izgradnjom kvalitetnog online biznisa putem socijalnih mreža, sopstvenog web sajta ili putem drugih, dragocenih internet kanala.
5. Komunicirajte – Kroz bilo koji period, a posebno kroz period adaptacije, izrazito je bitna moć komunikacije. Kroz razgovor se može rešiti veliki broj problema, putem jasne i iskrene komunikacije dolazi se do postizanja željenih ciljeva.
Sa kojim god izazovom da se susrećete – komunicirajte: sa klijentima, zaposlenima, saradnicima, porodicom, prijateljima.
Komentariši