Preduzetništvo, online biznis i digitalni proizvodi sve su češća i sve popularnija tema.
U jednom od prošlih tekstova na Admedia portalu, čitali ste savete o kreiranju uspešnog online biznisa. Danas, tema je šta od sadržaja koji kreirate online treba publici ponuditi besplatno, a šta za novac.
Naravno, u biznisu nema pravila, tačnog i pogrešnog, samo jednog ispravnog puta. Svoj online biznis kreirajte po sopstvenim pravilima i osećaju; ipak, postoje određene smernice koje vam na tom putu mogu pomoći.
Najbitnije je da napravite strategiju, a zatim krenete u akciju. Najbitnije je imati krajnji cilj i znati koji su koraci neophodni da se do istog dođe.
Prvi korak svakako je jasan cilj, razlog zašto nešto radite. Odlučite koje je vaše zašto.
Zatim pređite na tehničke delove, a to su – pre svega, kreiranje websajta. Nakon toga, sledi kreiranje newslettera, i izbor dve online platforme (na primer, instagram i youtube), gde ćete konstantno kreirati sadžaj i dati publici (potencijalnim klijentima i kupcima) priliku da vas upoznaju. Na pomenutim mestima, od sebe i svog biznisa pravite brend.
Kada je reč o kreiranju sadržaja, ne postoje univerzalna pravila koja je neophodno da pratite, već ga kreirajte u skladu sa sopstvenim senzibilitetom, željama, talentom i mogućnostima. Ukoliko volite da pišete, delite sadržaj putem bloga, instagrama ili twittera, ako volite da snimate videe, youtube je platforma kojoj treba da se posvetite.
Bez obzira na to za koju platformu (ili više njih) se opredelite, budite dosledni i prisutni.
Nakon prisustva na socijalnim mrežama i drugim platformama, bitno je znati koji sadržaj dajete besplatno, a koji za novac.
Zapravo, većinu vašeg sadržaja treba da ponudite besplatno. U vidu tekstova, videa, besplatnih saveta, newslettera, webinara, podkasta, možda i nekog besplatnog ebooka ili priručnika.
Na taj način gradite zajednicu, ljudi vas bolje upoznaju i počinju da vam veruju.
Takođe, poenta je da ponudite publici vrednost, da kreiraju rezulate i pre nego što vam plate.
Ipak, bitno je povući granicu, a svakako, jedan deo onoga što stvarate morate ponuditi za novac. Kada do toga dođe, nakon besplatnog sadržaja i vrednosti koju ste ljudima pružili, prodaja će ići prirodno i ljudi će želeti da vam plate.
Takođe, ukoliko ste uspešno izgradili lični brend, želeće da kupe baš od vas i da sarađuju baš sa vama. Ukoliko su ostvarili rezultate iz besplatnog sadržaja, biće sigurni da će kupovinom dodatne vrednosti od vas imati još bolje rezultate, još više uspeha.
Kada konzumiraju sadržaj putem interneta, ljudi su najčešće u potrazi za nečim što će ih zabaviti, edukovati, ili oba istovremeno.
Traže nešto što će ih inspirisati i motivisati, ali takođe, nešto što ih neće opteretiti.
Stoga, sadržaj koji besplatno nudite na online platformama, treba da bude lak za konzimiranje, Da bude zabavan, opuštajuć, bez previše informacija, bez ikakvog opterećenja; ništa komplikovano.
Besplatan sadržaj treba da bude miks informacije i zabave, tako da publika može na neobavezujuć način da sazna određene stvari, ali da od istih svakako ima koristi.
Sadržaj koji nudite za novac, treba biti kompleksniji. Dok besplatan sadržaj nudi informaciju, sadržaj za novac, vaš proizvod ili usluga treba da nudi transformaciju. Da podstakne klijenta na promene, ako ni zbog čega drugog, onda jer je dao novac za to.
Besplatan sadržaj ogovara na pitanja ŠTA i ZAŠTO
dok sadržaj za novac odgovara na pitanje KAKO.
Publika treba da definiše gde su trenutno (njihovi trenutni problemi, prepreke) i gde želi da bude (njihovi snovi, vizije, ciljevi), a vaš plaćeni sadržaj treba da im pomogne na tom putu i pokaže kako da reše probleme i stignu tamo gde žele da budu.
Stoga razmislite, šta je ono što biste vi klijentu mogli ponuditi besplatno, a šta za novac?
Komentariši