„Pobednici nikada ne odustaju, a oni koji odustanu nikada ne pobeđuju.“ Vince Lombardi
Pokretanje online biznisa sve je popularnija stavka, pogotovo danas, kada je svaki dan promenljiv, kada ništa nije sigurno, kada se sve više poslova i delatnosti fokusira i prelazi na digital.
Naravno, postoje industrije koje iz tehničkih razloga ne mogu da se prebace na ovakav vid poslovanja. Ipak, još jedna bitna stavka i pitanje koje sebi treba da postavite jeste: da li želite da radite online, ili, da li želite da kreirate svoj, samostalan, uspešan i auteničan online biznis koji konvertuje. Online biznis koji je stabilan, koji ima vrednost, koji donosi željeni profit, kroz koji živite svoju životnu svrhu.
Pitanja je mnogo, a odgovori bi trebalo da budu sažeti i jasni, jednostavni i bez previše razmišljanja.
Odluka za postavljanje temelja uspešnog biznisa dolazi iz odlučnosti, iz jasne namere, iz znanja šta treba uraditi, a zatim oštrog fokusa, motivacije i discipline da se sve što je neophodno zaista i sprovede u akciju.
Ukoliko zaista želite online biznis, bez obzira na to da li krećete od nule ili solidnog temelja, najbitnije je da znate da to zaista želite; sva ostala rešenja vremenom će se pojaviti sama.
Digitalne usluge ili digitalni proizvodi?
Online biznis može se razviti u brojim branšama, a broj istih svakodnevno raste. Od lingvsta, preko fitnes trenera, do ličnih asistenata, savetnika i mnogih drugih zanimanja – moderno doba, više nego ikada, donosi širok spektar mogućnosti za kreiranje uspešnog online biznisa, bez obzira na industriju u kojoj ste.
Digitalni prozvod, vid je pasivnog prihoda, nešto što kreirate (što ima evergreen sadržaj, ali ga svakako možete vremenom menjati i usavršavati, dajući mu dodatnu vrednost), ali, pre svega, nešto što kreirate jednom a prihode od istog možete imati doživotno.
Online biznis, bazira se:
– Na kvalitetnom brendu (koji možete biti i vi sami, ili vaš proizvod)
– Na jasnoj ciljnoj grupi (o svojoj idealnoj ciljnoj grupi odučujete vi sami)
Primera digitalnog biznisa je mali milion, a samo neki od njih su: digitalne knjige, digitalni kursevi, online radionice, online seminari i webinari, podkasti, online treninzi, online Zoom konsultacijje, online programi, online membershipi i još mnogo toga. Kroz sopstveni online biznis pruža se mogućnost kolaboracija sa drugim biznisima, čak i reklamiranja i prodavanja tuđih proizvoda ili usluga (affiliate marketing).
Opcija je bezbroj, na vama je jedino da odlučite koji će biti vaš izbor.
Za svaki od njih, potrebno vam je znanje iz jedne oblasti u kojoj ste dobri, u kojoj ste najbolji (ili makar stremite ka tome), dok su dodatne veštine (pisanje, programiranje, web dizajn, pregovaranje, komunikacija, marketing…) značajan plus. Pomenute sposobnosti samo su neke od bitnih kada je reč o digitalnim proizvoima, ali naravno – nije neophodno da ih znate sve. Ono u čemu se ne osećate komforno, o čemu ne znate ništa ili veoma malo, može se veoma lako nadomestiti zaposlenjem nekoga da vam u tome pomogne.
Ukoliko nemate budžet za tako nešto, besplatnog sadržaja na internetu je mnogo – naučite sami ono što je neophodno, a to će biti sasvim dovoljno za solidnu bazu biznisa.
Bitni su volja, upornost i istajnost.
Pored toga, baza online biznisa svakako je kvalitetan web sajt.
Zatim, promocija putem socijalnih mreža, Google Adsa ili ostalih kanala preko kojih možete doći do željenih klijenata.
Svakako, pre svega, bitno je da znate šta želite, da imate jasan cilj ka kome se fokusirano krećete.
Da znate koja je jedna stvar u kojoj ste najbolji, koju istinski volite i koja treba drugima.
Moguće je napraviti biznis od bilo čega za čime postoji potražnja.
Na samom početku, bitno je da identifikujete stvari u kojima ste dobri, kao i one u kojima niste (da potražite pomoć), da budete svesni svega što znate i što ne znate.
Da napravite strategiju, i da krenete u akciju. Da znate zašto želite online biznis, i na koji način planirate da ga kreirate; na koji način želite da radite.
Neophodno je da budete dosledni, da se prema svom online biznisu postavite kao prema pravom poslu, bez obzira na to u kom je stadijumu. Biznis nikada neće postati zaista to, ukoliko ga tretirate samo kao hobi.
Najbitnija stavka, svakako je – budite stpljivi.
Nakon kreiranja websajta, newslettera, Instagram i YouTube naloga, ili neke druge socijalne mreže koja vam odgovara; bitno je znati koji sadržaj dajete besplatno, a koji za novac (detaljnije o pomenutoj temi moći ćete da pročitate na Admedia portalu u jednom od narednih tekstova).
Online biznis i digitalni proizvodi, idealni su jer je ulaganje minimalno, a potražnja i mogućnost monetizacije izuzetno velika. Ukoliko želite da pokušate, sada je pravo vreme. Ne čekajte, kreirajte detaljan plan i krenite u akciju; odvažno, pametno i sa verom u sebe i u svoj budući biznis.
Komentariši