“Ne budite stidljivi niti puni zadrške kada je reč o vašim akcijama. Ceo život je eksperiment. Što više eksperimenata napravite, to bolje.” Ralph Waldo Emerson
Emersonov citat mogao bi poslužiti kao izuzetna baza uspešnog preduzetništva i zapravo, uspeha u bilo kom vidu karijere za koju se opredelite. Temelj uspešnog preduzetništva leži u eksperimentisanju.
Reč je o volji da ne vidite ništa kao neuspeh već samo kao mali deo vašeg puta, učenja i rasta – prvenstveno kao osobe, a zatim i kao preduzetnika.
Takođe, pomenuti citat je izvrsna vežba kako da se susretnemo sa teškim trenucima, kako da ih prebrodimo i naposletku pretvorimo u nešto zaista vredno.
Štaviše, što više puta budete odbijeni ili doživite neuspeh, to ste bliži uspehu.
Isto tako, kada je reč o eksperimentisanju, stanite na trenutak i zapitajte se – koliko ste svojih proizvoda ponudili nekome, koliko svojih usluga predstavili potencijalnom kupcu, koliko ideja koje ste imali ste zapravo razvili, ili makar – pokušali da razvijete u biznis? Koliko ste svojih snova makar pokušali da ostvarite?

Bitna stvar je to da niko neće zapamtiti ništa što je prosečno. Ljudi će zapamtiti isključivo ono što je najbolje. Dakle, bez obzira na to šta ponudite, vaša publika zapamtiće ono najbolje, ono što se ističe. Sve ostalo, što možda nije dovoljno dobro, biće zaboravljeno, stoga bez ustručavanja i bojazni treba da ponudite sve što želite. Šta će biti zapamćeno a šta zaboravljeno, ne možete znati dok ne probate.
Dobra vest je – dovoljno je samo jedanput da ponudite, napravite, napišete, snimite nešto što će biti izuzetno.
Ipak, da bi se ta jedna stvar izdvojila, neophodno je da se ne plašite, već da eksperimentišete.
Igrajte se, olabavite pritisak koji sebi neprekidno namećete.
Šta ako? Šta ako me ismeju, šta ako moj biznis nije dovoljno dobar, šta ako propadnem?
Nijedan od ovih scenarija neće se desiti u realnosti, već samo u vašoj glavi. Ali morate probati, krenuti, biti hrabri, ići napred, baciti se u vatru kada ste najmanje spremni, i nekada delovati bez plana i analize, već intuitivno, impusivno.
Ne vezujte se za reakciju, već sa zabavu eksperimenta. Vezujte se za duge staze, za vaš krajnji cilj, uspeh, za vaš poslovni rast. Prikažite se svetu, objasnite i predstavite sebe i svoj proizvod ili uslugu; na taj način vaš biznis raste i razvija se. Takođe, istraživanja prikazuju da ljudi odreaguju tek sedmi put nakon što vide bilo šta. Dakle, ukoliko prodajete proizvod ili uslugu, potencijalni kupci će verovatno kupiti tek kada vide sedmi put, stoga je neophodno da se prikažete, iznova i iznova, a to radite u ritmu koji vama odgovara.
Donesite odluku, dajte obećanje – nikom drugom do sebi. A onda ga ispunite, delujte, eksperimentišite. Ponudite jednu stvar na više različitih načina. Budite kreativni, bez obzira na to čime se bavite. Oslušnite na šta publika reaguje, šta radi a šta ne, šta donosi rezultate, a šta ne.
I ne zaboravite, ne postoji neuspeh već samo redirekcija. Ukoliko se jedan plan ne ostvari, čeka vas neki daleko bolji. Bez obzira na to kuda ste krenuli, ako se neprekidno krećete i ne stajete, bez obzira na sve – stići ćete tačno tamo gde treba da budete.
Komentariši