fbpx
Aktuelno Biznis Marketing

Najčešća pitanja marketara

marketari

Svaki biznis, počinje i završava se marketingom. Marketing menadžment, zapravo je spoj umetnosti i nauke izbora ciljnih tržišta, i sposobnošću pridobijanja, zadržavanja i povećanja broja kupaca putem stvaranja, isporuke i komuniciranja superiorne vrednosti za kupce.
Jedna od definicija marketinga jeste umetnost prodaje. Ipak, ljudi se iznenade kada shvate da je prodaja samo vrh ledenog brega marketinga, a Peter Drucker, vodeći teoretičar menadžmenta kaže:

“Možemo pretpostaviti da će uvek postojati potreba za prodajom. Ali, cilj marketinga jeste u tome da prodaja postane izlišna. Njegov cilj jeste da kupca upoznamo i shvatimo tako dobro, da mu proizvod ili usluga odgovara i da se sama prodaje. U idealnom slučaju, marketing treba da dovede do kupca koji je spreman da kupi.”

Kako bismo došli do pomenute stavke – znali kako da upoznamo, pridobijemo i zadržimo kupce i klijente, potrebno je mnogo znanja i iskustva. Ipak, kao malu pomoć na putu i marketing prečicu, Admedia portal predstavlja vam nekoliko krucijalnih pitanja koja će vas i vaš biznis odvesti u pravom smeru. Sledeća pitanja su ona koja marketari najčešće postavljaju, kako bi unapredili marketing, proizvod ili uslugu.

  1. Kako možemo da uočimo i odaberemo prave segmente tržišta?
  2. Kako možemo da diferenciramo svoju ponudu?
  3. Kako treba da reagujemo na kupce koji su cenovno orijentisani?
  4. Kako treba da se takmičimo sa konkurentima koji imaju niže troškove i niže cene?
  5. Koliko daleko smemo da idemo u prilagođavanju svoje ponude svakom kupcu?
  6. Kako možemo da proširimo posao?
  7. Kako možemo da izgradimo jače brendove?
  8. Kako možemo da smanjimo troškove privlačenja potrošača?
  9. Kako da održimo lojalnost kupaca?
  10. Kako možemo da prepoznamo koji su kupci važniji?
  11. Kako možemo da procenimo isplativost propagande, unapređenja prodaje i rezultate odnosa sa javnošću?
  12. Kako možemo da poboljšamo produktivnost prodajne sile?
  13. Kako možemo da uspostavimo višestruke kanale, a da ipak kontrolišemo konflikte u kanalima?
  14. Kako možemo da postignemo da druga odeljenja u kompaniji budu više orijentisana na potrošače?

Pomenuta pitanja izuzetno su korisna, i gotovo svako od njih možete (i treba da) primenite na sopstveni biznis.

Izvor: Kotler/Keller, Marketing menadžment

Portal

Komentariši

Kliknite Ovde Da Postavite Komentar

Pridružite se našoj zajednici i čitajte nas prvi!