Odabir ključnih reči je esencijalni deo optimzacije sajtova (SEO) i optimizacije sadržaja i tu nema prečica, nema zaobilaženja, posao se mora odraditi na pravi način.
Ali razumemo da je ponekad teško odabrati prave ključne reči za Google. Promene koje se dešavaju u navikama pretraživanja kod korisnika i u uputstvima za pretragu se menjaju gotovo svakodnevno.
Ako želite da vaš sajt donesu optimalne i željene rezultate potrebno je da razumete kako da istražite i iskoristite ključne reči. Skuvajte kafu i krenite, a mi ćemo se potruditi da vam napišemo sve što mislimo da je važno da znate o ovoj temi.
Krenimo iz početka.
Šta su ključne reči?
Klučne reči su:
- Reči i fraze koje ljudi pretražuju
- Reči i fraze koje opisuju temu o kojoj pišete ili proizvod koji prodajete
Idealno bi bilo, kada bi ove dve stvari bile iste, što bi značilo da postoji suštinsko razumevanje između vas i vaših posetilaca i da na jednostavan i brz način mogu da pronađu sve ono što im je potrebno.
Istraživanje ključnih reči je praksa pronalaženja pojmova koje ljudi traže putem svojih pretraživača kako biste vi mogli da ih koristite za vaš sajt i kreiranje sadržaja.
Zašto je potrebno raditi istraživanje?
Kao što je poznato, istraživanje ključnih reči je krucijalni deo SEO. Ključne reči su važan faktor SEO rangiranja. Ovaj faktor Google koristi kada određuje na kom mestu će se nalaziti vaš sajt u rezultatima pretrage. Iskoristite prave ključne reči i Google će razumeti kakav je vaš sadržaj i biće u mogućnosti da ga ponudi kao odgovor na pretragu korisnika.
Istraživanje ključnih reči će vam pomoći da razumete potrebe vaših korisnika. Kada znate kako da targetirate željenu ciljnu grupu i kada znate šta im je potrebno možete optimizovati vaš sadržaj na najbolji način.
Jako popularan i uspešan pristup je i istraživanje konkurencije. Kada pregledate koga konkurencija targetira, možete na efikasan način da profilišete vašu strategiju. I slobodno ovo uradite, videćete koliko je korisno upoznati se sa konkurencijom na ovaj način, a i vama će biti jasnije koje ključne reči možete koristiti.
Kako su se pretrage na internetu promenile i da li je istraživanje ključnih reči i dalje relevantno?
Neki ljudi se pitaju da li je istraživanje ključnih reči i dalje relevantno. Naravno da jeste, ali morate prilagoditi vaše istraživanje 2020. godini.
U prošlosti, pristup je bio drugačiji.Glavni cilj je bio da napunite vaš sadržaj sa pojmovima koje ljudi pretražuju i da veštački gurate vaš sajt na vrh pretrage. Kvalitet nije bio primaran već je postojala potreba da se iskoristi što više ključnih reči. Ovaj pristup više ne funkcioniše. U stvari, ovaj pristup se mnogo češće kažnjava nego što se nagrađuje. Google konstantno ulaže u evoluciju svog pretraživača pokušavajući da pruži korisnicima što relevantnije rezultate pretrage.
Sa druge strane imamo i napredak tehnologije koji gura ovu evoluciju, ljudi danas masovno koriste mobilne telefone i digitalne asistente koji im omogućavaju da vrše pretragu putem glasa. Ovo znači da oni koriste prirodan jezik i postavljaju pitanja, a manje koriste pisane fraze u pretragama.
Novi trend su semantički bliske ključne reči. Više ne optimizujete sadržaj samo za jednu ciljnu frazu, već za sve povezane fraze koje znače istu stvar.
Razumevanje tipova ključnih reči
Pre nego što počnete istraživanje ključnih reči važno je znati da postoje različiti tipovi i koja je klasifikacija.
Tri osnovna tipa ključnih reči su:
1.Glavne ključne reči – Sadrže jednu reč, koja je najčešće uopštena. Konkurencija za glavne ključne reči je uglavnom ogromna, jer ih veliki broj ljudi pretražuje. Ovakve reči mogu privući veliki broj korisnika na vaš websajt, ali često je rangiranje za njih maltene nemoguće, zbog brojnosti konkurencije.
2.Ključne reči srednjeg repa – Za razliku od glavnih, ključne reči srednjeg repa sadrže dve do tri reči. Obim pretrage za ovakve ključne reči je manji nego za glavne, ali rangiranje je lakše jer je konkurentnost manja.
3.Ključne reči dugog repa – Sadrže više od četiri reči. Ovakve fraze su specifične, u pretraživač ih uglavnom unose korisnici koji znaju šta konkretno traže, te je i obim pretrage za njih drastično manji. Mogu biti izuzetno korisne za blogove jer će dovesti ciljanu publiku na vaš sajt.Rangiranje za dugačke ključne reči je najlakše.
Ovu tipologiju je mnogo lakše objasniti jednostavnim primerom:
Ako pretražujete „pantalone“, dobićete milione rezultata.
Ako pretražujete „plave pantalone“, dobićete stotine rezultata.
Ako pretražujete „plave pantalone uskog kroja bez džepova“, dobićete mnogo manje rezultata i bićete mnogo bliži onome što želite.
Iz ugla korisnika, treća opcija je najkorisnija jer se dobijaju najbolji rezultati, drugim rečima rezultati koji ih dovode tačno do željenog cilja.
Semantičko indeksovanje
Novi pojam koji ćete čuti su semantičke ključne reči, ovaj pojam je povezan sa semantičkim indeksovanjem Ovaj pristup je nalik asocijacijama koje koristi search engine kako bi odredio šta zaista tražite.
Na primer pretražujete „Titanik“, search engine će tada koristiti kontekst koji ste mu pružili kako bi vam ponudio široku lepezu rezultata tačno koja se tačno odnosi na brod ili na film.
Šta korisnici zaista žele kada pretražuju?
Kako god definisali ključne reči, nije važno samo da li su kratke, srednje ili duge. Kako biste iskoristili najviše od ključnih reči za SEO i za kreiranje sadržaja morate dobro razumeti i namere korisnika i njihovo ponašanje, kada koriste ključne reči u pretrazi. Kada razumete namere pretrage, tj. kada počnete da čitate misli, naravno ne bukvalno, tada ćete biti u mogućnosti da odgovorite na zahteve korisnika na najbolji mogući način.
Postoji 4 različita načina da definišete nameru koja stoji iza ključnih reči. Ovo je tipologija koja to predstavlja
1.Navigacioni – korisnik traži određeni sajt
2.Informacioni – korisnik traži odgovor na pitanje
3.Istraživački – korisnik traži informaciju koja će ga navesti na kupovinu
4.Transakcioni – korisnik je spreman da obavi kupovinu
Koje su razlike između ova četiri tipa reči? Opis celokupnog procesa pretraživanja na Google-u će nam pomoći da ovu razliku objasnimo. Recimo da razmišljate o kupovini telefona. Počećete sa pretragom, u kojoj ćete nesvesno koristiti informacione ključne reči, kako biste videli koje su sve opcije na tržištu. Ovo su obično pretrage zasnovane na pitanjima gde, kako i zašto. Dok pretražujete pašće vam na pamet neki brendovi koji vas uvek zanimaju. Tokom pretrage ovih brendova ukucaćete njihovo ime u search box kako biste našli URL njihovog sajta. Ovo je korišćenje navigacionih ključnih reči.
Sledeći korak, znate već i sami, poredite par modela koji su vam u užem izboru – upravo ste koristili istraživačke ključne reči, jer ste tražili informacije koje će vas približiti kupovini. Transakcione ključne reči uključuju pojmove kupi, kupovina, cena itd. Tada se traži i tačan opis onoga što je potrebno – model telefona, boja, cena, lokacija prodavnice…
Šta dalje?
Ako planirate da koristite ključne reči u advertajzingu, moraćete da ih provučete kroz Google AdWords Keyword Planner kako biste znali koje reči će najbolje da rade svoj posao. Primetićete da su popularni pojmovi dosta skupi, tako da možete to da zaobiđete sa korišćenjem povezanih reči koje imaju slično značenje ali su malo manje popularne.
Ako planirate da koristite ključne reči za SEO, kreiranje sadržaja ili marketing, više će vas interesovati kako da dostignete dobar rang u rezultatima pretrage koristeći ključne reči koje ste odabrali.
Takođe, možete podeliti vašu listu ključnih reči strateški. Uzmimo za primer sledeće, neke reči će biti striktno relevantne za vaš biznis, dok se druge odnose na namere potrošača. Sa druge strane, ne morate ovako da delite reči, slobodno ih možete grupisati prema temama kojima se bavite.
Savet: Potrebno je da kreirate sadržaj koji će pogađati više tipova namera. Drugim rečima, nemojte se fokusirati isključivo na komercijalne ključne reči, jer ljudi koriste dosta reči i fraza tokom procesa potrage, komercijalne ključne reči dođu tek na samom kraju.
Sumiranje – Gde koristiti ključne reči?
Kada napravite konačan spisak ključnih reči, tada možete da ih koristite na razne načine. Korišćenje ključnih reči da optimizujete vaš kontent je mnogo šira tema koju nećemo u ovom blogu započinjati, ali ovo su neke smernice gde ih možete iskoristiti:
- Naslov vaše stranice – Tu se misli i na sam naslov i na SEO naslov, što može biti za nijansu drugačije. Ovo je početna tačka za Google kako bi determinisao relevantnost sajta, ali to je i klikabilni link koji se pojavljuje u pretrazi.
- Meta deskripcije – Ako ne koristite SEO tool, deskripcija će se automatski formirati od prvih 160 karaktera vašeg sadržaja, tako da je to odlično mesto za korišćenje ključnih reči. Meta deskripcija pruža opis šta se nalazi na linku i pomaže ljudima da odluče hoće li kliknuti ili neće.
- Linkovi i društvene mreže – Ako delite sadržaj sajta, ključne reči će biti same po sebi deo naslova, ali možete da pomognete sebi tako što ćete dodati hashtag, koji se ponaša kao efikasna ključna reč.
- Kontent – Naravno najviše ćete koristiti ključne reči u sadržaju koji se nalazi na vašem sajtu, ali izbegavajte nagomilavanje ključnih reči jer će Google to prepoznati kao black hat taktiku i bićete kažnjeni. Imajte na umu vaše ključne reči, koristite varijacije, pišite kao ljudsko biće, a ne robot. Jer na kraju sve što budete napisali čitaće krajnji korisnici koji razmišljaju potpuno otvoreno i bez algoritama u glavi.
Komentariši