Lifestyle Marketing

Uvod u marketing

Marketing je sve oko nas.

Marketing je jedna od, ako ne i najznačajnija komponenta svakog biznisa. I ne samo biznisa, marketing je sastavni deo života i svakodnevnice, a koristimo ga nesvesno čak i kod trivijalnih stvari kao što je, na primer, ubeđivanje nekoga da pogleda određeni film ili proba novo jelo. Marketing i moć pregovaranja takođe su usko povezani i sveprisutni, čak i kada ih nismo svesni.

Marketing je aktivnost, proces kreiranja i komuniciranja, set sposobnosti, spoj različnitih segmenata kao što su content marketing, email marketing, digitalni marketing, socijalne mreže i mnogi drugi. Marketing je, najjednostavnije rečeno, spona biznisa i klijenta. Pre svega, marketing može biti bekrajno zabavan jer daje bezbroj mogućnosti za rast i razvoj na različitim poljima.

Bavi se identifikovanjem i zadovoljavanjem individualnih društvenih potreba, a jedna od najkraćih definicija marketinga glasi:,,Profitabilno zadovoljavanje potreba“.

Dobar marketing je ključni deo uspeha u poslovanju. Takođe, dobar marketing nije slučajan već je rezultat pažljivog planiranja, pravljenja strategija i realizacije istih.

Ukoliko ste se ikada susreli sa marketingom, poznate su vam i sledeće bitne komponente:

Proizvod (tačnije, detalji proizvoda ili usluge koju nudite), cena (čini se jednostavno, ali postoji niz stavki koje je čine), mesto (gde se prodaje proizvod, fizička lokacija ili digital) i, naposletku ali izuzetno značajno – promocija (gde kreativnost dolazi do izražaja). Promocija nudi mnoštvo opcija i relevantna je jer će, pre svega, prodati uslugu i proizvod a to je uvek krajnji cilj.

marketing

Marketingom predstavljate vrednost klijentima, dajete odgovore na njihova pitanja i nudite rešenje njihovog problema, stoga je marketing efektivni kontakt između biznisa i ciljne publike. Da li vam ovaj termin zvuči poznato? Ako ste u marketinškim vodama, verovatno da. Ipak, ako ste na samom početku, bilo bi poželjno da se upoznate sa nekim od osnovnih marketinških termina.

Iako definicije same po sebi često mogu biti suvoparne, ako izaberete pravu literaturu imaćete osećaj kao da se zabavljate dok učite, a svako novo saznanje podstaći će vas da nastavite dalje. Kada ste na početku i ne znate odakle biste krenuli, počnite od najboljih, počnite od eksperata u svojoj oblasti, a to su Philip Kotler i Kevin Lane Keller.

Philip Kotler jedan je od vodećih svetskih autoriteta iz oblasti marketinga i čuveni profesor Međunarodnog marketinga na Univerzitetu Northhwestern. Postdiplomske studije završio je na Univerzitetu Chicago, a doktorirao je na MIT. Prvi je dobitnik nagrade za edukatora u oblasti marketinga (1985) koju dodeljuje Američko udruženje za marketing.

Kevin Lane Keller profesor je marketinga na Koledžu Dartmouth, a diplome je stekao na univerzitetima Cornell, Carnegie-Mellon i Duke. Profesor Keller ekspert je u oblasti marketinga krajnjih potrošača, a oblast njegovog istraživačkog rada je razumevanje kako teorije i koncepti koji su u vezi sa ponašanjem potrošača mogu da poboljšaju marketing strategije.

Ipak, pored nagrada, diploma i zvanja, ogromno iskustvo i znanje su ono što ih čini značajnim i najboljim u svojoj branši.

Njihova zajednička knjiga Marketing menadžment je primarna, uvek aktuelna i sveobuhvatna literatura, a u njoj ćete saznati sve neophodno iz pomenutih oblasti. Samo neki od brojnih ključnih termina su marketing niše, intuitivni marketing, direktni marketing, ciljna publika, oglašavanje, brendiranje, konkurencija, planiranje, pozicioniranje, konverzija, vrednost… a definiciju i detaljnije objašnjenje istih imaćete priliku da pročitate u nekom od narednih tekstova.

Portal

Komentariši

Kliknite Ovde Da Postavite Komentar

Pridružite se našoj zajednici i čitajte nas prvi!