Poslovanje

Formiranje cene

Kada je reč o formiranju cene vaše usluge ili proizvoda, bilo čega što nudite … prva i osnovna stavka jeste – cenite sebe.

Druga stavka jeste, ne slušajte ničije savete, osim ljudi koji su tu gde vi želite da budete. Pre nego što poslušate bilo koga, obratite pažnju na rezultate onih koji vas savetuju.

Gledajte šta vi radite, posmatrajte sebe, ispred sebe, a nikada oko sebe.

Takođe, budite iskreni prema sebi i zapitajte se koliko dajete. Koliko pružate, i šta želite da dobijete.

Veoma bitna stavka jeste i da odlučite da li prodajete svoje vreme, ili svoj rezultat. I pre svega, neopisivo je važno da se oslobodite pogrešnih uverenja koja vam ne služe. Neka od pogrešnih uverenja su – da mislite da ono što vi znate, možda znaju i svi ostali; da je ono što je vama lako, lako i drugima; da ono za realizaciju čega vam treba malo vremena, drugima takođe treba malo vremena.

Grešite.

To što se vama nešto čini lako, ne znači da je lako svakome.

To što vama neki posao ide brzo, ne znači da ga svako radi istom brzinom. Za obavljanje identičnog posla vama je možda potreban dan, a nekome čitava nedelja.

Svakako, to ne znači da treba da naplatite manje i spustite cenu, naprotiv. To znači da ste brži i efikasniji jer se u tom satu kriju godine radnog iskustva, učenja, znanja, prakse, usavršavanja.

Pregovarajte. Oslonite se na sebe i založite se za sebe jer, ako vi ne verujete u svoju vrednost i svoj stav – ko će?

Tražite. Tražite koliko mislite da vredite, a nekad i više od toga.

Novac je često tabu tema, mahom kao splet pogrešnih uverenja koji ljudi o istom imaju.

Dve bitne stavke kod svakog posla jesu profit i trud. Idealna jednačina bila bi – uz što manje truda, što više novca. To ne znači da niste dobri u onome što radite, već znači da ste dostigli nivo ekspertize u nečemu i pružate kvalitetnu uslugu ili proizvod, sa lakoćom.

Ako ste sigurni u svoje znanje, kvalitet i ono što dajete klijentu, bez obzira na to čime se bavite, nema potrebe da to ne naplatite koliko mislite da vredi.

formiranje cene

Pitanja koje se postavlja jeste – koja je vaša vrednost?

Sto dinara na sat, hiljadu? Beskonačno? Ovo treće trebalo bi biti jedini tačan odgovor, vaša vrednost je nemerljiva, beskrajna. Ipak, kako živimo u materijalnom svetu, za bilo koji posao neophodno je odrediti novčanu vrednost, a ta vrednost zapravo vrlo je jednostavna i onolika je koliko je vama dovoljno.

Stvorite cenu baziranu na tome – koliko vam je novca dovoljno?


Svačiji finansijski apetiti su različiti, ali vi najbolje znate koliko vama treba za udoban, bezbrižan život kakav zaslužujete. Koliki su vaši fiksni troškovi, a zatim sve preko toga – za dalje ulaganje, zabavu, dobrotvorne svrhe, na šta god da trošite svoj novac.

Budite iskreni, sposobni za komunikaciju, transparentni u onome što dajete i što očekujete zauzvrat, i ispunite ono što se očekuje od vas, uvek dajte rezultat koji klijent očekuje i više od toga.

Cena nikada nije previsoka, sve dok postoji neko ko želi da je plati. Ukoliko nudite kvalitet i čvrsto stojite iza sopstvene vrednosti, klijenata će uvek biti, bez obzira na to čime se bavite, bez obzira na ekonomsku situaciju i brojne spoljašnje faktore. Ljudi će platiti jer žele da rade baš sa vama iako mnogi drugi nude istu uslugu ili stvar.

Takođe, veoma je bitno i da li tu vrednost zaista pružate. Vrednost, a zatim i cenu u skladu sa istom određujete na osnovu brenda koji ste izgradili, ekspertize, znanja, referenci, tržišta.

Ne uzimajte novac ako ne možete da pomognete. Sa druge strane, nikada se libite se da naplatite svoj trud, svoj pošten rad, rezulatet koji dajete, i zapamtite – vi ne dobijate ništa ni od koga, već samo uzimate ono što ste zaslužili i što vam pripada.

Portal

Komentariši

Kliknite Ovde Da Postavite Komentar