S obzirom na to da je zaslužna za jednu od najboljih propagandnih kampanja u protekloj deceniji (“Just Do It”), propagandna agencija kompanije Nike – Weiden & Kennedy (W&K; Portland, Oregon) svakako je upoznata šta funkcioniše u dobrim, a šta u lošim ekonomskim periodima. Navodimo šest smernica:
1. Budite glasni. U periodima privremenog rasta, možemo reći da se od buke ništa ne čuje.
U periodima usporavanja, izdvojiće se svako ko bude imao kreativnu poruku – i ostvariti prednost u odnosu na konkurente koji su se “utišali”.
2. Budite otvoreni. Potrošači tragaju za brendovima u koje mogu da imaju poverenja. Morate ljudima omogućiti da steknu uvid u to ko ste vi zapravo kao brend – u šta verujete i iza čega stojite.
3. Verujte svom instinktu. Kompanija Nike i W&K nikada ne pokazuju svoje reklame fokus grupama jer one često odbijaju originalne ili nekonvenconalne ideje samo zato što su drugačije.
4. Ciljajte plemena. Da bi doprla do malih, a uticajnih grupa kupaca ili plemena, kompanija W&K ih pronalazi upravo na njihovim mestima stanovanja. Poruke se postavljaju na pločnike i na zidove zgrada, a na zabavama koje se odvijaju uživo dele se promo materijali na kojima se promovišu patike Nike. Danas i digitalni marketing donosi slične opcije, samo kroz virtualnu stvarnost. U svakom slučaju, fokus treba da je na potencijalnim kupcima – ne čekajte da oni dođu do vas već ih sami pronađite i plasirajte im svoj proizvod ili uslugu. Ponudite im ono što im treba I donesite “ispred vrata”.
5. Usmerite ih na internet. Pomenuta kompanija W&K koristi intrigu – najefikasnije marketinško sredstvo – da bi privukla kupce na web sajt brenda. Ona je koristila tzv. triler reklame koje bi započinjale na televiziji, ali bi se njihov završetak mogao pogledati samo na web sajtu kompanije Nike. Koristila je I štampane reklame, bilborde, pa čak I izloge prodavnica da bi samo zagolicala maštu. Ista je situacija I sa digitalnim medijima, koji danas pružaju nebrojeno mnogo različitih opcija. Započnite kampanju na instagramu a završite je na svom web sajtu. Poruka je jasna – odakle god kampanja ili delovi iste da krene, u offline ili online svetu, neka se završi da prodajnom mestu vaše kompanije, neka kupca dovede do vašeg brenda, proizvoda ili usluge.
Uključite kreativnost i mislite van okvira, jer mogućnosti su neograničene.
Izvor: Kotler/Keller, Marketing menadžment; Warren Berger, Just Do It Again
Komentariši