“Jedino nemoguće putovanje je samo ono na koje nikada ne krenete.” Tony Robbins
Moderno doba sinonim je za digitalno doba. U vezi sa tim – čini se da biznisi i individue jure za brojkama želeći da dopru do što većeg broja ljudi.
Iako kvantitet često nije bitniji od kvaliteta, i najvažnije je da naša poruka dopre do pravih ljudi i do odgovarajuće ciljne grupe – svakako nije na odmet da našu priču čuje i vidi veliki broj ljudi, naprotiv. Ipak, kako se istaći u moru sadržaja, informacija, objava edikativnog i zabavnog karaktera? Da li postoji određena formula, tajna, ključ zahvajujući kojima će baš vaša objava postati viralna?
Magična formula možda ne postoji, ali postoje određene korisne informacije, kao i statistike koje nam na tom putu mogu pomoći.
Socijalne mreže poput Instagrama i Facebooka funkcionišu na sličan način, sa minimalnim izmenama i trikovima. Danas će fokus biti na Instagramu.
Na primer, Instagram algoritam je prva stavka koju svaki korisnik ove platforme želi, uslovno rečeno, da savlada i pobedi.
Kada postavite određenu objavu, Instagram istu prikaže samo 20% vaših pratilaca.
Ukoliko većina od tih 20% pratilaca lajkuje pomenutu objavu, ona je na putu da se nađe na predloženoj stranici i ima potencijal da postane viralna. (Instagram je identifikuje kao potencijalno viralnu objavu).
Pomenuta stavka znači da će Instagram iz tog razloga prikazati vaš sadržaj većem broju ljudi i ‘pogurati’ ga ka široj publici, a što više lajkova dobije – to će se brže širiti te dopirati do većeg broja ljudi.
Što više očiju uprtih na vašu stranicu, to će brže vaš sadržaj rasti. Što duže zadržavanje pažnje ljudi na vašoj stranici, to bolje – upravo iz tog razloga, kreiranje videa i sve popularnijeg Reelsa veoma je isplativo jer video sadržaj zadržava pažnju duže od slike.
Svakako – tema sadržaja je relativna. Za uspeh biznisa bitno je da pružite što više vrednosti; ipak, kada je reč o viralnom sadržaju – ovo nije uvek slučaj, jer često banalne svari nailaze na veliku količinu pažnje. U igri socijalnih mreža i Instagrama zaista nema pravila, stoga je najbolji savet u vezi sa kreiranjem sadržaja to da budete svoji, autentični, ono što jeste.
Zapamtite, na socijalnim mrežama ništa nije slučajno. Sve je osmišljeno planski, a ukoliko budete mudri i prodrete u samu srž ove mašinerije, iz igre ćete izaći kao pobednik.
Takođe, prema mudrim rečima Ziga Ziglera – greške su dokaz da pokušavate. Ne ustručavajte se – što više kreirate, a manje konzumirate, u većoj ste prednosti. Jedina granica je granica koju postavljate sebi. Ne skraćujte sopstvenu viziju, ne umanjujte svoju vrednost, ne razmišljajte samo o onome što vam se čini realno. Prepustite se, u posvetite kreiranju sadržaja, konsrantno i uporno. Bez obzira na to šta će drugi reći, bez obzira ne eventualnu nesigurnost, bez obzira na to što ne znate kakav će biti krajnji ishod. Ne zaboravite, svaki strah je privremen, a kajanje je večno.
I po rečima Marie Forleo – ključ uspeha je da počnete pre nego što ste spremni.
Dakle, šta čekate? Vaša objava ne može postati viralna ukoliko se i ne potrudite da je kreirate.
Komentariši