Brendiranje

Moć brenda

Zamislite biznismena koji je ceo dan zaroblen na poslu – radi od jutra do mraka, nosi odelo, cipele, kravatu… i ne vodi preterano zabavan život. Glava mu je puna obaveza, prihoda, rashoda, telefonskih razgovora, ugovora i mailova. A onda, dođe vikend, on skida svoje fino ispeglano odelo, oblači svoju kožnu jaknu, seda na svoj Harley i odlazi u noć. U tom trenutku, biznismen postaje bajker, rok zvezda, oseća se muževno, opako, slobodno. Percipira sebe u nekom potpuno novom, drugačijem svetlu – nadajući se da ga i ostatak sveta doživljava tako. Biznismen sa početka priče identifikuje sa sa svim što Harley Davidson predstavlja.

Upravo u tom osećaju leži istinska moć brenda. Kada kupac konzumira određeni brend, smatra ga delom sebe. Ljudi se identifikuju sa osećajem, pričom, ne kupuju proizvod, već jedinstveno iskustvo.

Brend može biti osmišljen toliko dobro, da sa lakoćom manipuliše percepcijom ljudi, i učini da veruju da je koja stoji kompanija iza brenda dobra ili loša. Da bi oformili željenu percepciju, kompanije kreiraju, isporučuju i promovišu autentičan, relevantran brend – a to postižu kroz izgradnju emotivne konekcije sa mušterijom, reklamiranje pozitivnih vrednosti, jasnim objašnjenjem i definiciom za šta se kompanija zapravo zalaže i, najvažnije, bivajući dosledni u pomenutim stavkama. Doslednost je neophodna i ekstremno bitna komponenta svakog biznisa. Doslednošću se zadobija poverenje.

Potencijal brenda je enorman, baš kao i uticaj koji isti može imati. Moć brenda ogleda se u tome da olako može da prodre duboko u um konzumenata, i natera ih da spoznaju kompaniju iza brenda kao ekstremno pozitivnu ili ekstremno negativnu. Ukoliko je percepcija pozitivna, profit je nemerljiv, baš kao i uticaj kompanije na društvo.

brendiranje

Brend konstano komunicira sa konzumentom, direktno i indirektno, na brojne načine i kroz mnoge metode i forme – neke od njih su pažljivo korišćenje reči, advertajzing, kreiranje strategije… Kroz njih, stvara se se emotivna konekcija koju kupac razvija sa brendom, a ona vremenom može postati veoma snažna, gotovo neraskidiva.

Brend poprima ljudske karakteristike, što ga čini bližim publici i lakšim za identifikovanje i jedinstvenu konekciju. Upravo odnos kupca i brenda od fundamentalne je važnosti kada je reč o ispitivanju uticaja brenda. Brojna istraživanja iz oblasti marketing menadžmenta navode da mušterije razvijaju emotivnu konekciju u skladu sa informacijom koju dobiju u vezi sa proizvodom. Jedna od najznačajnijih stavki jeste komunikacija brenda – od velike važnosti je da kompanija stoji iza onoga što predstavlja. Advertajzing je takođe izuzetno važna stavka u komunikaciji, a jedan od najbitnijih alata su slogani – koji dugo vremena mogu ostati zarobljeni u memoriji kupca.

Definicija brenda je ime, znak ili simbol koji se koristi kao identifikacija proizvoda ili usluge koja se prodaje, i koja se razlikuje od ostalih na tržištu.

Reč razlikuje ovde je ključna. Možete popiti bilo koju kafu ali opredelićete se za Starbucks, bilo koje gazirano piće, ali opredelićete se za Coca-Colu, nakit i vereničko prstenje možete kupiti u svakoj zlatari, ali opredelićete se za Tiffany. Zajedničko svim ovim brendovima jeste to da se njihova priča razlikuje, ističe, da ima posebno značenje, budi određene asocijacije i emocije. Za brend je izuzetno bitno da bude autentičan i da se izdvaja, a krajnji cilj brenda jeste da u ljudima probudi osećaj pripadnosti ne gubeći individualnost. Brend ljudima pruža priliku da budu deo zajednice i nečeg velikog, dok su, istovremeno – posebni, bitni i jedinstveni.

Portal

Komentariši

Kliknite Ovde Da Postavite Komentar